BUXUS FLUXUS – FEROMONSZÍNHÁZ A BUHAROV TESTVÉREKTŐL

Igor és Ivan Buharov: Örök szándékmező hangolás / Trafó, tranzit.hu
2020.01.16.

A független filmes Iván és Igor Buharov (Hevesi Nándor és Szilágyi Kornél) rendezésében 2018-ban Grazban a Steirischer Herbsten mutatták be az Örök szándékmező hangolás című performanszot, amelyet a Trafó és a tranzit. Tovább a cikkhez

SZODOMA A SZODOMAIAKÉ

Térey János: Lót – Szodomában kövérebb a fű / Örkény István Színház
2020.01.14.

Semmi különös nem történik ezen az estén. Úgy értem ezt, hogy normál esetben, vagyis alapjáraton ennek, ilyennek kellene-lehetne lennie a színháznak. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KIBEREMBERKE

Deres Péter – Vidovszky György: PIN:OKKIO / Magyar Színház
2020.01.14.

Milyen csábítások, veszélyek leselkednek a nagyon közeli jövőben játszódó sci-fiben Pinokkióra? A cirkusz tévéshow-vá válik, játékországból pedig egy VR-játékterem és egy szoftver-hardver-gyártó üzem lesz. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY CSEPŰRÁGÓ ADDIG TÁNCOL, AMEDDIG DOBNAK PÉNZT A KALAPJÁBA

Beszélgetés Kovalik Balázzsal
2020.01.14.

Térey János utolsó drámája a Lót – Szodomában kövérebb a fű, melyet Kovalik Balázs rendezőnek és az Örkény Színháznak írt. Lót története, válsága mögött kirajzolódik Térey örök otthon-otthontalansága, Kovalik menni vagy maradni kérdése. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

NYOMASZTÓ SÚLY

F.M. Dosztojevszkij–Závada Pál: Bűn és bűnhődés / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2020.01.13.

Tovább a cikkhez

SZAKADATLAN TÉR-IDŐ

Hamvai Kornél: Márton partjelző fázik / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2020.01.13.

Jordán Tamás újra lenget. Ő a metszéspont, akiben találkozik a szombathelyi bemutató és az 1998-as Merlin színházi előadás, és akinek a révén Hamvai Kornél drámájában és Valló Péter rendezésében kibogozhatatlanul összefonódik a jelennel a múlt. GERGICS ENIKŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ANATEVKA FOREVER

Joseph Stein – Jerry Bock – Sheldon Harnick: Hegedűs a háztetőn / Miskolci Nemzeti Színház
2020.01.13.

Anatevka Ukrajnában van. Sólem Aléchem regényének, novelláinak helyszíne életre kelt. Előbb a musicalben, aztán a valóságban. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZEX, DROG, ROCK’N’ROLL

Pintér Béla és Társulata: Anyaszemefénye / UP Újpesti Rendezvénytér
2020.01.10.

„...a dráma akkor fordul, mikor kis figura úgy dönt, sorsát megváltoztatja.” Pintér Béla új bemutatójának kulcsmondatát az előadás szórólapja is idézi, de az ördög persze most is a részletekben rejlik. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BORONGÓS TINIMESÉK

ODE 30 gála / Nemzeti Színház
2020.01.10.

Kallódó lakótelepi tinédzserek, akik egy értelmetlen haláleset miatt nőnek fel hirtelen, illetve egy, a nevekben történelmi, a sztorit illetően nagyon is aktuális uralkodói felnövéstörténet, sok zenével. Ilyen előadásokat is láthattunk az Országos Diákszínjátszó Egyesület 30. Tovább a cikkhez

VERI AZ ÖRDÖG A BLATTOT

Conor McPherson: Tengeren /Móricz Zsigmond Színház, Nyíregyháza
2020.01.08.

Az igazán nagy történeteknek van egy furcsa jellegzetességük: akárcsak a boldog családok, mind hasonlóak egymáshoz. NAGY KLÁRA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DIÁKCSEMEGE

ODE 30 gála / Nemzeti Színház
2020.01.07.

Azok az igazán ütős diákszínjátszó előadások, amelyek a résztvevők saját világáról szólnak, olyan területről, amit igazán jól, belülről ismernek. Ki a diktatúrában, ki a mitológiában talált magára a harmincéves jubileumát ünneplő Országos Diákszínjátszó Egyesület gálaműsorának két előadásában. Tovább a cikkhez

BALKÁN-KAPASZKODÁS

Desiré Festival 2019
2020.01.07.

Az idei fesztivál is figyelemmel tekint a világra, a visszajárók kíváncsiságát és szempontjait mintha át is rendezné – ahogy a világ működése is rendeződik át, folyton. 1+2 előadásról mesélek, bár volt még, amiről érdemes lenne, de aki sokat markol keveset, az megjárja. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

NÉPI BETLEHEMES LEDLÁMPÁKKAL

Horváth Márk: Leszállt az ég dicső királya / Vaskakas Bábszínház, Győr
2020.01.07.

Tovább a cikkhez

SZEMÉLYKÖZI KONSTELLÁCIÓK

Nick Pain: Csillagképek / Radnóti Színház
2020.01.07.

Konvencionális színház, konvencionális dramaturgiával. Ez általában vagy nagyon unalmas, vagy részleteiben lenyűgöző. Jelen esetben inkább az utóbbi. MUNTAG VINCE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A VAKHIT MARAD

Molière: Tartuffe / Katona József Színház
2020.01.07.

Akkor most átírom a mondást: „nézett, mint Orgon a zsöllyében”. És nem, nem a feleségét sajnálta, akit Tartuffe kishíján... hát igen. Hanem persze hogy saját magát. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez