KOLLEKTÍVAN BŰNÖSÖK VAGYUNK?

Alexandru Nanau: Colectiv / 16. Verzió Filmfesztivál
2019.12.10.

Egy szenzációs doku, amelyben, egy bukaresti klub leégése kapcsán, a véget nem érő átmenetben vergődő Kelet-Európa leég a történelem színpadán. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÍR EPOSZ BELGÁKNAK

Az ír
2019.12.08.

A mozi klasszikus rajongóin kívül talán csak a képregények fanatikusai várhatták jobban Scorsese új rendezését: most végre ők szólhatnak be a film nagy öregjének a 210 percen át hömpölygő Az ír miatt. A vidámpark kontra klasszikus mozgókép szkanderben az utóbbi hívei kaptak nem kevés muníciót. Tovább a cikkhez

HOLLYWOODI MATEK, SZÍV NÉLKÜL

Seveled
2019.12.06.

Orosz Dénes Seveled című harmadik nagyjátékfilmje olyan szolgaian másolja a hollywoodi romantikus komédiák sablonjait, hogy teljesen érdektelenné válik, hiába küzdenek derekasan a színészei. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

BERGMANON INNEN, WOODY ALLENEN TÚL

Házassági történet
2019.12.02.

Úgy látszik, Noah Baumbachnak a válás jön be: a Házassági történet a legjobb filmje A tintahal és a bálna óta. Remek írói-rendezői-színészi teljesítmény, és csak egy egészen kicsi hiányzik ahhoz, hogy igazán nagy film legyen. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TALÁN KICSIT TÚLZOTT SZIGOR

A fecsegő potyautas 79.
2019.11.28.

Szerénységem efféle idegességgel már régen bírt. Különben még Erdogan effendi látogatása előtt történt, mondom, történt, hogy becsoszogtunk valamelyik kedves művészmozinkba, és megtekintettük a megfelelő izgatottsággal fölkonferált magyar filmet, a Drakulics elvtársat. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Z GENERÁCIÓS NOSZTALGIA

Egy esős nap New Yorkban
2019.11.27.

Woody Allen legújabb filmje botrányaival már beírta magát a köztudatba. A filmtörténelemben és a rendező életművében ellenben nincs kiemelt hely fenntartva számára. HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A DÉVAI BOSZORKÁNY

Déva
2019.11.27.

Kiskorú albínó boszorka a városszéli árvaházban: gyermeki fantáziából és sivár posztszocialista városból szőtt dokumentarista mesét az elsőfilmes Szőcs Petra. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

ÁZOTT FAKERESZT A (BALKÁNI) FEMINIZMUS OLTÁRÁN

Isten létezik, és Petrunijának hívják
2019.11.21.

Jéghideg vízbe hajított arasznyi fakeresztért verekednek felnőtt emberek: balkániságában is egyetemes feminista remeklés a LUX filmdíj egyik fő várományosa. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

MAGYAR #METOO

Szép csendben
2019.11.13.

A nem túl szerencsésen az első magyar #metoo-filmnek kikiáltott Szép csendben alapvető tanulsága, hogy az elhallgatásról nem érdemes elhallgatással beszélni. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

KÖZEPES FUTAM

Az aszfalt királyai
2019.11.13.

Hozta az elvárható és kötelező gyors köröket, mi több az utolsó harmadban még sebességet is váltott és tényleg rendesen belehúzott, de Az aszfalt királyai ennek ellenére sem döngölt a betonba. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOLLYWOOD MEGHÓDÍTJA A SARKVIDÉKET

Amundsen
2019.11.13.

Esper Sandberg filmje egy eseménydús életet illusztrál sablonosan. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

AZ ADÓCSALÁS KISKÁTÉJA

Pénzmosó
2019.11.12.

Azt már tudtuk, hogy a világ alapvetően két csoportra oszlik: a szelídekre és naivakra, vagyis az örökös csalások áldozataira, illetve a szemfülesekre és keményekre, akik nem csak fontolgatják a (törvényes) határok tágítgatását, hanem át is lépik, ha kell. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„EZ MA A TERRORIZMUS”

A mi fiaink / HBO
2019.11.11.

A Terápia alkotójának új sorozata teljesen tönkreteszi érzelmileg a nézőjét. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ANGOL DRÁMA, MAGYAR SÁR

V. Henrik
2019.11.07.

Itt az ősz, vagyis a presztízsfilmek ideje. Nagy és lehetőleg történelmi drámákkal, drága jelmezekkel és sokatmondó tekintetekkel köszönt be a már az Oscarra kacsingató időszak. Tovább a cikkhez

Címkék: Netflix

KÖZEPES KATALIN

Nagy Katalin / HBO
2019.11.05.

Kétségkívül Helen Mirren hálás jutalomjátékául szánhatták az HBO minisorozatát, de a nagy és egyszersmind nagytermészetű orosz cárnő kifogott az alkotókon. Háborúk, intrikák, paloták és férfifenekek a XVIII. századból. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: HBO, Helen Mirren