A SÖTÉTSÉGBEN RAGYOGÓ FÉNY
Film /

A SÖTÉTSÉGBEN RAGYOGÓ FÉNY

Midnight Mass - Mise éjfélkor

Kevés kényesebb téma létezik, mint a hit kérdése, a félelem, vagy a bennünk élő kétely, hogy vár-e valami a halál után. A horror, mint az ismeretlennel és belső félelmeinkkel foglalkozó műfaj ideális terep e kérdések feldolgozására. BOZÓ ANTAL CIKKE. Tovább a cikkhez

MASZKOT VISELVE, ARCTALAN TÖMEGBEN
Film /

MASZKOT VISELVE, ARCTALAN TÖMEGBEN

Gyilkos Halloween

A Halloween-filmek közismert sorozatgyilkosa, Michael Myers több mint 40 éve jelen van popkultúránkban, aligha véletlenül. A késes mumus egy továbbra is megoldatlan társadalmi probléma tünetének szimbóluma, így a szerepeltetése 2021-ben is aktuális. SÜLL KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ILYEN TANÁRRAL MINDENKI JOBB EMBERRÉ VÁLNA
Film /

ILYEN TANÁRRAL MINDENKI JOBB EMBERRÉ VÁLNA

Bachmann tanár úr és az osztálya

Egy öreg hippi tanít. A gyerekek zenélnek, vitatkoznak, tanulnak. Nem látunk mást, csak iskolai hétköznapokat, ez a közel négyórás dokumentumfilm mégis az év legfelemelőbb moziélménye. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A JÓ TANULÓ FELEL
Film /

A JÓ TANULÓ FELEL

Dűne

Az egyik legfelkapottabb kortárs rendező a sci-fi irodalom talán legismertebb alapművét adaptálta. Kis hiányérzetünk azonban így is lehet a végeredmény láttán. VIGH MARTIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEGYEK ÉS MÉHEK PÁRBAJA, AVAGY KI VÉDI AZ ÁLLAMOT?
Film /

LEGYEK ÉS MÉHEK PÁRBAJA, AVAGY KI VÉDI AZ ÁLLAMOT?

A szakadár

A szakadár ősi, mégis friss kérdést feszeget: mi alapján határozzuk meg az állam számára legfőbb jót? Van, akiből aztán a válaszadás közben a szólásszabadság mártírja lesz. GYÖRE GABRIELLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÜRKE LEXIKALITÁS
Film /

SZÜRKE LEXIKALITÁS

Nagylátószög – 120 éves a magyar film / Ludwig Múzeum

Lehetetlen küldetésre vállalkozott a Nemzeti Filmintézet, amikor 120 évnyi magyar filmtörténelmet próbált egy kiállításba zsúfolni. A Nagylátószög ugyan szorgalmasan felmondja a leckét, ám a lelkes látogató hamar elvész a sorok között. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖZÉPKORI IGAZSÁGTÉTEL EGY NŐ BECSÜLETÉÉRT
Film /

KÖZÉPKORI IGAZSÁGTÉTEL EGY NŐ BECSÜLETÉÉRT

Az utolsó párbaj

Ridley Scott középkori eposza két férfi évtizedes szembenállását és egy nemi erőszak valós történetét meséli el, miközben tolakodó politikai üzenet nélkül talál párhuzamot a jelennel. RICHTER ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez