TÖBB FINOMSÁG ÉS RAGYOGÁS

Rubens, Van Dyck és a flamand festészet fénykora / Szépművészeti Múzeum
2019.11.17.

Innen szép győzni. Mire végére érünk a százhuszonegy műnek a Szépművészeti Múzeum jobboldali teremsorában, lassan oszlik az előítélet. Szeretjük, de legalábbis érteni kezdjük a fölkínált látványt. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZERELEM A FALK MIKSA UTCÁBAN

Nagy István: Tisztaság Tömörség Transzcendencia / Kieselbach Galéria
2019.09.02.

Beszéljünk magyarul: Nagy István művészeténél erősebb érzelmi nyomatékot nem lehet adni a Trianon-évfordulónak. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MODI, A SZÉP

Modigliani / Nemzeti Galéria
2016.09.11.

A Nemzeti Galéria vendégkiállítása visszaspulnizta a majd száz éve porosodó cicagombolyagot. Igazi nagy befektetés, nemzetközi team-munka. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGJÖTT ENTERI, A TEREMŐR

Vojnich Erzsébet: Párbaj – Artus Stúdió
2016.05.17.

„Ha épp nem látszik ember, majd jön, különben is most ment el. … Léte legfőbb bizonyítéka maga a kép, amin momentán nincs ott. Ha nincs kép, gyárcsarnok, krematórium, fürdő, kiállítás, szóval ha nincs terem, nincs teremőr. De ha van, van. Enteri, a teremőr.” (Parti Nagy Lajos: A múlt falikútja) P. Tovább a cikkhez

FESTŐ BAJBAN

Záborszky Gábor: Fúgák / Ludwig Múzeum
2016.02.11.

Ki a fene merné „képnek” nevezni a Bécsi kapu (1998) üvegszállal erősített puha, kelesztett papírmasszája által határolt domború felületet? Vagy szobornak hívni azt a Táskát (2001), amelyben a bejgli módra tekeredő papundekli alsó szegélyén csillan csak meg egy fémszínű sáv? P. Tovább a cikkhez

A RÁCSODÁLKOZÁS DIADALA

Szigethy Anna és Koronczi Endre kiállítása a Kiscelli Múzeumban
2013.03.18.

A nemtelen anyag megnemesedésének és az átlényegülés bűvészetének kétszeresen is lettünk tanúi a Fővárosi Képtár kiállítótermeiben. Két éppen beérett képzőművész külön-külön celebrálta a maga mágiáját. P.SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

REMÉNY 2011

Tegnap, ma, holnap – Bak Imre kiállítása / Krisztina Palace
2011.06.15.

Nem illik hallgatózni kiállítóteremben sem, de jól esett a nézői mondatfoszlányokból elkapni valamennyit Bak Imre Krisztina Palace-beli kiállításán. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A HALOTT KÖRME TOVÁBB NŐ

Glenn Brown kiállítása / Ludwig Múzeum, Budapest
2010.03.15.

Él egy festő Angliában, akinek a kisujjában van a művészettörténet példatára. A kiállítás tanúsága szerint a rokokó Fragonard-tól a szürrealista Daliig, a romantikus John Martintól – most kapaszkodjanak – a magyar Székely Bertalanig terjed prezentációs készlete. P. SZŰCS JULIANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MINIMÁLIS TÁJ

Bikácsi Daniela kiállítása / Raiffeisen Galéria
2009.06.09.

Vannak nők, akik földszínű ruhát hordanak, arcukat festetlenül hagyják és kerülik a bizsut. Mégis elegánsak. Nagyvonalúak és szigorúak. Szenvedélyesek és csöndesek. Titkuk van, és azt megtartják maguknak. Keveseknek tetszenek, de nekik nagyon. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SALOME PROFI CSÓKJA

Testtől a testig - Lajta Gábor kiállítása / Ráday Galéria
2009.05.26.

Lajta Gábor későn indult és hendikeppel. Későn tanulta a mesterséget, későn kapott külföldi ösztöndíjat és későn illeszkedett az úgynevezett művészeti szcénába. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A TEST ÉS A SEMMI

Csurka Eszter: Új képek / B 55 Galéria
2009.01.19.

Képei előtt az ember feszeng. Nem tudja, mit lát. Erőlteti agyát. Elkapja tekintetét. Aztán mégse. Úgy jár, mint Szabó Lőrinc Lócija csirkevágás közben: nézné is a véres jelenetet, de menekülne is előle. A magyar rendszerváltás utáni kor ”saját élője” Csurka Eszter. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁGYMÁNYOSI GRÁCIÁK

A festészet apja / Magyar Festészet Napja, Karinthy Szalon
2008.11.07.

Három harmincas nő. Képzőművészek. Isten tudja, miért, de együtt érzik magukat jól. Kiállíthatnékjukat is közösen szervezték a Festészet Napja alkalmából a Karinthy Szalonban; nem értjük miért, de biztosan oka van annak is. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMELKEDŐBEN

Sonja Krasner gyűjteménye a B55 Galériában / Zsidó Nyári Fesztivál
2008.09.12.

Mindhárman húszas éveik végét járják. Mindhármukat ismeri a szakma. Mindhármuknak díjaik, külföldi referenciáik, gyűjtőik vannak. Fiatal nők és fiatal festők, de – szociológiai értelemben - nem festőnők. Ők festők. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMLÉKEZZÜNK AMNÉZIÁRA

Élet – Kép – Regény. Péreli Zsuzsa életműkiállítása / Iparművészeti Múzeum
2008.08.22.

Festőként indult, de még a főiskola előtt szőni kezdett. A siker végzős korától mellészegődött, azóta sem hagyta el. Gobelinjei mellé rendszeresen kiállítja az előzményeket; néha az „utózmányokat” is. Nem ezek miatt szeretjük. Ő ma a magyar kárpit királynője. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIS ÉLVEZET, NAGY HASZON

Természet és Technika – Az újraértelmezett Moholy-Nagy / Nemzeti Galéria
2008.05.23.

Furcsa kiállítást rendeztek a Nemzeti Galériában, furcsa könyvet mellékeltek a kiállításhoz. Társrendező, társkiadó mindkét esetben a pécsi Janus Pannonius Múzeum. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez