NA, KI A FASZAGYEREK?

FOMO - Megosztod, és uralkodsz
2019.10.09.

Az elsőfilmes Hartung Attila FOMO – Megosztod, és uralkodsz című mozijának főszereplői Z generációs tinédzserek, akik – ha nincsenek is ennek tudatában – épp úgy elszenvedői a csoportnyomásnak, mint a közállapotoknak. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

POSZTMODERN IDŐK

Joker
2019.10.03.

Todd Phillips Joker-mozija, az idei Velencei Filmfesztivál fődíjasa, azon az úton tesz egy újabb nagy lépést, amelyen még Christopher Nolan indult el Batman-értelmezéseivel. Phillips Jokere itt él közöttünk, és jobb ha résen vagyunk, mert bármikor robbanhat. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

XYZ

Eufória
2019.09.17.

Az HBO Eufória címre keresztelt sorozata nyolc sokkoló részen keresztül tárja fel, milyen az élete annak a Z generációnak, amelyet főként az internet nevelt fel. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BOLYGÓKÖZI VÁLASZOK

Ad Astra - Út a csillagokba
2019.09.12.

Az Ad Astra – Út a csillagokba filozofikus hangvételű sci-fi, amelynek a középpontjában egy űrutazás áll, avagy ilyen az, amikor a 2001: Űrodüsszeia találkozik az Apokalipszis mosttal. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

NEM SOKAT HOZ A KONYHÁRA

A bűn királynői
2019.08.23.

A Vertigo képregényén alapuló A bűn királynői amellett, hogy női gengszterdráma, egy igencsak zavaros moralitást közvetítő feminista pamflet a hetvenes évek végének New Yorkjából. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

POGÁNY PAGONY

Fehér éjszakák
2019.07.13.

Ari Aster rendező immár második nagyjátékfilmjével bizonyítja, hogy a horrorzsáner új csillaga. A Fehér éjszakákban nincs semmiféle öncélú ijesztgetés, a film a legbensőbb félelmeinkről és kétségeinkről beszél. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

MICSODA FÉRFI

Csekély esély
2019.06.20.

Friss, szerethető, szatirikus hangvételű feminista romcom, avagy amikor a Micsoda nő a feje tetejére áll. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

ATOMOKRA HULLVA

Csernobil
2019.06.18.

Az ötrészes Csernobil vitathatatlanul a sorozatgyártás egyik csúcsteljesítménye. Autentikus krónika az atomkatasztrófáról és arról, hogy ahol zsarnokság van, szem vagy a láncban. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

E KÜZDÉS MAGA

Csillagok határán
2019.06.12.

A Csillagok határán csak látszólag sci-fi, valójában a lét értelmét feszegető, érzékeny szerzői film. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

DE PALMA NYOMOKBAN

Dominó
2019.05.29.

Nincs mit szépíteni rajta, a Dominó, Brian De Palma rendezői pályájának legnagyobb kudarca. Külön idegesítő benne, hogy a legmélyén valahol ott lapul egy Brian De Palma-film. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

ELVESZETT FIÚK

Neverland elhagyása
2019.04.29.

Az HBO kétrészes dokumentumfilmjében (Neverland elhagyása) két egykori áldozat vall arról, hogyan molesztálta őket minden idők egyik legnagyobb popsztárja, Michael Jackson. A dokumentumfilm azonban nem csak őket bírja rá arra, hogy a múlttal szembenézzenek. Tovább a cikkhez

Címkék: HBO, Michael Jackson

AMERIKAI NAGYBETEG

Alelnök
2019.02.20.

A szándék: nemes. A kivitelezés: nem igazán meggyőző. Adam McKay elkészítette A nagy dobás testvérfilmjét, ám az Alelnök nem lett nagy dobás. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

SOKKTERÁPIA

Homecoming
2019.01.29.

A Julia Roberts főszereplésével műsorra tűzött Amazon-sorozat úgy hat az újdonság erejével, hogy eközben régi klasszikusokat idéz- Homecoming, avagy a hetvenes évek paranoia thrillerjeinek találkozása a Terápiával. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A PUSZTÍTÓ BÚJT BELÉD

Pusztító
2019.01.25.

Hiába Nicole Kidman színészi átalakulása, a piszkos zsaru-tematika vagy a Sicario – A bérgyilkost idéző filmzene, a Pusztító így is közepes film maradt. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

CSIRKÉK ÉS LEVENDULÁK

Rossz versek
2018.12.26.

Reisz Gábor minden bizonnyal feltalálta az önéletrajzot mint filmes műfajt. Nem, nem az életrajzi filmet (biopic) találta fel, azzal Dunát lehetne rekeszteni, hanem az önelemző lírát, a szubjektív naplót nagyjátékfilmen. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez