Zene / Színház /

HÖMPÖLYGŐ IDŐ

Schubert: Alfonso és Estrella / Müpa

Ritka eseményre: Schubert-operabemutatóra került sor november 17-én a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Film /

ÉHSÉG A CSODÁRA

A csoda / Netflix

A 19. századi Írországban, a pusztító éhínség közepette talán csak a csoda segíthet. És bár ez meg is érkezik, de vajon tényleg lehet hinni benne? Sebastián Lelio filmje a valóság, hit és illúzió kérdését feszegeti a krimiként is működő történetben. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Tánc /

„SOKSZOR CSAK A HUMOR TUD MEGOLDANI DOLGOKAT”

Beszélgetés Simkó Beatrixszal

Miért alakul ki feszültség egyén és csoport között – erre a kérdésre is keresi a választ Simkó Beatrix táncprodukciója, az It Contains Hard Parts, melynek magyarországi bemutatóját november 30-án tartják a Trafóban. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

Könyv /

TRANSZSZIBÉRIAI VARÁZSLAT

Rádai Andrea: Tündérek a tajgán

A varázslat mindenütt jelen van. A négyszögletű kerek erdőben, a lakótelepen és a varázslóiskolában is, hogy csak a legkézenfekvőbbeket említsük. A varázslat aztán néha vonatra ül, és meg sem áll egészen Szibériáig. VÁNDOR JUDIT RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

Színház / Fesztivál /

MIELŐTT BEÁLL A HIDEG

13. dráMa7 / Tomcsa Sándor Színház, Székelyudvarhely

A Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház regionális kortárs fesztiválján, a 13. dráMA7-en jártunk. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Színház /

BAJUSZ, CSIZMA, SZEMÜVEG

Tadeusz Słobodzianek: A zseni / Katona József Színház, Budapest, Kamra

Legyünk hálásak azért, amit kapunk: a nem túl bonyolult szemléleti és szerkezeti keretek közé helyezett kiváló színészi alakításokért, a huszadik századi tanmese sommásságáért, és persze a szükségszerű közéleti áthallásokért. BAZSÁNYI SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Film /

SORSSZERŰ ANALÓGIÁK

Veszélyes lehet a fagyi

Szilágyi Fanni első rendezése tükörfilm, mely látszólag különböző, mélyrétegükben mégis ugyanazokat a közös kényszereket hordozó ikerpárról szól, akik valahogy nem találják az egymáshoz vezető utat. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez