VADEMBEREK A HAVASON

Hasadék
2021.09.08.

Krasznahorkai Balázs első nagyjátékfilmje kiválóan egyesíti a szerzői magyar filmes tradíciókat a thriller elemeivel. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY FOCIHULIGÁNNAK IS VAN SZÍVE

Becsúszó szerelem
2021.07.14.

Nagy Viktor Oszkár felnövéstörténete csak úgy halmozza a sztereotípiákat, nem tartogatva sok meglepetést nézője számára, de legalább másfél órán át szórakoztat. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2021

ESTE VACSORÁT FŐZ, MÁSNAP IDEGENEKET GYŰLÖL

Miénk a haza / Budapest International Documentary Festival 2021
2021.03.04.

Shamira Raphaela egy kis szélsőjobboldali holland párt, a Holland Népszövetség (NVU) vezetőjének, Constans Kustersnek a mindennapjaiba enged betekintést, és habár számos releváns témakört érint, filmje több fontos információ részletezésével adós marad. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: BIDF 2021

SZÜLŐVÉ VÁLNI

Anyáim története / Budapest International Documentary Festival 2021
2021.03.02.

Dér Asia és Haragoncs Sári rendkívül érzékeny, intim és aktuális dokumentumfilmet készített egy örökbefogadásra váró leszbikus párról. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„ÉN CSAK EMBEREKET GYÓGYÍTOK”

Sarlatán
2020.10.27.

Agnieszka Holland életrajzi drámája hamisítatlan huszadik századi kelet-európai történetet mesél el, mellyel nem titkoltan országa aktuális közhangulatára kíván reflektálni. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A LEZUHANT TÁRSADALOM

Nyomorultak
2020.03.12.

A friss César-díjas Ladj Ly külvárosi drámája forradalmi újdonságokat ugyan nem fogalmaz meg, azonban így is megrázó erejű, szikár és végtelenül kiábrándult alkotás. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020

A JÓ, A ROSSZ ÉS A SAJTÓ

Richard Jewell balladája
2020.01.22.

Noha a Richard Jewell balladája korántsem megrázó erejű dráma, mégis rendezője színvonalasabb alkotásai között lehet említeni. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOLLYWOOD MEGHÓDÍTJA A SARKVIDÉKET

Amundsen
2019.11.13.

Esper Sandberg filmje egy eseménydús életet illusztrál sablonosan. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

SZELÍD LOVAK

Lótolvajok
2019.10.30.

Hans Petter Moland filmjének középszerűségén még az erős irodalmi háttéranyag és a professzionális stáb sem tud segíteni. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

PARITTYA HELYETT ÖKÖL

Góliát
2019.08.08.

A Góliát kiszámítható cselekményvezetése ellenére professzionálisan kivitelezett, kiváló színészi alakításokat felvonultató, Svédország kevésbé ismert oldalát megjelenítő darab. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

ISTENT JÁTSZVA

Éter
2019.05.15.

Krzysztof Zanussi új filmjében a Faust cselekményét vegyíti saját morális dilemmáival: a kombináció kifejezetten izgalmas, ugyanakkor az elbeszélést tekintve mégis zavaros művet eredményezett. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A VENDÉG AZ ISTEN

Hotel Mumbai
2019.04.17.

A Hotel Mumbai aránytévesztései ellenére megrázó és korrekt feldolgozása a modernkori Indiában elkövetett legsúlyosabb terrorcselekménynek. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A DOLGOZÓK HANGJA

Sztrájk a gyárban
2019.03.28.

Stéphane Brizé új filmje nem merészkedik tovább annál, mint amit magyar címe is jelez: megmutat egy sztrájkot a gyárban. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

RIDEG SZENVEDÉLY

Hidegháború
2019.02.11.

Paweł Pawlikowski visszatért előző sikerfilmje stílusjegyeihez, az akkor felhasznált receptek pedig ismét színvonalas alkotást eredményeztek. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

SZOKATLAN KÖTELÉKEK

Bolti tolvajok
2019.01.09.

A nemzetközileg is elismert japán Hirokazu Koreeda új, a tavalyi cannes-i filmfesztiválon Arany Pálma-díjjal kitüntetett filmje figyelemre méltó és rendkívül érzékeny alkotás, melyet végre a hazai nézők is láthatnak. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019