Színház /

TRANSZGENERÁCIÓS MINTÁK AKKOR ÉS MOST

Beszélgetés Kizlinger Lillával és Hajdu Szabolccsal

A TÁP Színház legújabb előadását a Jurányi Inkubátorházban január 25-én mutatják be. A fiatal színész-rendező, Kizlinger Lilla önéletrajzi ihletésű darabja, a Mit csináljak, hogy jobban érezd magad többek között arra keresi a választ, hogy ki lehet-e lépni a generációkról generációkra öröklődő mintákból. Premier előtt beszélgettünk Kizlinger Lillával, illetve az előadás egyik főszereplőjével, Hajdu Szabolccsal. VAGDALT KRISZTINA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

Színház /

KIÁLLNI, SZÓT EMELNI

Kár, hogy rák / PanoDráma, Trafó, Szentendrei Teátrum

Lett volna itt egy előadás, egy másik, még 2020 őszén. Elfújta a covid valahányadik hulláma, így aztán a PanoDráma mégsem állt elő egy félig fiktív produkcióval. Hanem most, egy kicsit sem fiktívvel. Mert ez az ő terepe: a doku, a verbatim. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Könyv / Képző /

FESTÉKNYOMOK AZ ÜVEGPLAFONON

Martos Gábor: Önarckép nyaklánccal - Női alkotók a műkereskedelemben

Az elmúlt években árrobbanás tapasztalható a női alkotók aukciós áraiban, de még mindig hatalmas a nemek közötti különbség a műkereskedelmi piacon. KÁNTOR VIOLA RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

Zene / Színház /

A SZÁZAD LÁNYA

Donizetti: Az ezred lánya / Erkel Színház

1908 óta nem játszotta az Opera társulata Az ezred lányát. Polgár Csaba új rendezése egyrészt világossá teszi az évszázados mellőzöttség okait, másrészt megmutatja, hogy bár sok az a száztizennégy esztendő, de talán mégsem feltétlenül elegendő. ESZTERGÁLYOS MÁTÉ CIKKE. Tovább a cikkhez

Film / TÉVÉ /

NAGGYÁ VÁLNI

Nagy Katalin – A kezdetek 2. évad

Katalin és Péter hatalomért folytatott harca tovább folytatódik az új évadban, amely nemcsak megújulni és elmélyülni képes, de mesterien elegyíti tónusait is, megtartva minden groteszk és abszurd vonását. FÁTRAI KATA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Film /

ÁRNYALT VÉRENGZÉS

Az elfelejtett háború

Matthijs van Heijningen filmje, Az elfelejtett háború okos döntéssel szerényen húzódik meg a nagyívű és ünnepelt Dunkirk árnyékában. Bár a dramaturgiája hasonló, jóval szerényebb eszközökkel éri el, hogy árnyaltan, ám a maga súlya szerint lássuk a Schelde folyóért zajló küzdelmeket. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Képző /

RÉTEGZETT ÖRÖKSÉG

Lassabb hajnalt! Enyészpontok 4.0. / Trafó Galéria

A rendszerváltást és a közelmúltat is érintő emlékezetrétegek ütköznek a Trafó Galéria kiállításán. MARTINCSÁK KATA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez