EGY BÚS FÉRFI VISSZATÉRÉSE

Fájdalom és dicsőség
2019.05.23.

Mikor tér vissza Almadóvár az érvényes filmekhez? Ezzel a kérdéssel ülhetett be a legtöbb rajongó a Fájdalom és dicsőségre. Az előbbit már megtapasztalta néhány félresikerült mozi után, s már nagyon vágyott az utóbbira. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A NAGY NYÖGÉS

Tied a világ
2019.05.09.

Drogok, csalás, Ibizát idéző forgatag. Talán már csak Habony Árpád hiányzott a Tied a világból, hogy elhiggyük: néha otthon, a négy fal között a legjobb, ahol például gondolkodás nélkül elkapcsolnánk az ilyen filmekről. Már ha nálunk lenne a távirányító. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A TÚLÉLÉS VERESÉGE

Sarkvidék
2019.04.25.

Hiába vagyunk tele csodás megmenekülések történeteivel, hiába oktatott minket hosszú heteken keresztül Bear Grylls A túlélés törvényeiben, a valóságban nem mennénk sokra a természet (romantikusabban: vadon) elemi ellenállásával, amellyel az embert tagadja. Tovább a cikkhez

AZ EMBERI FÜST

Interjú Istennel
2019.04.18.

Perry Lang második filmjének igazából a plakát a legerősebb eleme. Te mit kérdeznél tőle? – szegezi a kérdést a gyanútlan nézőnek. Az Interjú Istennel ezzel szemben nem az éles kérdések és okos válaszok filmje, hanem amolyan teológiai gyorstalpaló, sok-sok sziruppal leöntve. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

FEHÉR KARÁCSONY

Egy fiú hazatér
2019.03.29.

Karácsonyi film, de szinte biztos, hogy nem ez lesz az ünnep slágerfilmje, nem ez jön majd a Reszkessetek, betörők! után, hogy aztán álomra hajtsuk a fejünket a szeretet pihe-puha párnájára. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A FECSKE MARAD

Szabadúszók
2019.03.14.

Egy angol és egy francia találkozik a medencében. Nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem ugyanaz a történet két változatban. A Férfiak fecskében után ugyanis a franciák is leforgatták a maguk szinkronúszós moziját. Színesebben, szagosabban, hosszabban. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FEHÉR HUMOR

Dermesztő hajsza
2019.02.16.

Igazából most lenne a legkönnyebb dolgom. Csak egymás mellé kellene raknom a két címet, és a többit az olvasóra bízni. Hiszen Az eltűnés sorrendjében pont úgy viszonyul a Dermesztő hajszához, ahogy a két film címe. Mintha A halál kilovagolt Perzsiából az Alkoholizmus veszélyei címen születne újjá. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A FEAST FOR THE EYE

Ruben Brandt, Collector
2019.02.15.

Who have not wished for their favourite paintings in a museum to come to life and tell the continuation of the story captured in the moment? Ruben Brandt, Collector is an animated feature film built on exactly that desire, while conjuring an intriguing story around the classics set in motion. Tovább a cikkhez

PÁR POÉN, ÉS MÁS SEMMI

Kölcsönlakás
2019.02.12.

Dobó Kata biztosra ment, de csak annyit ért el, hogy a végeredmény nem annyira kínos, mint a Pappa pia. Néha valóban lehet nevetni a Kölcsönlakás művi fergetegén. A többi dermedt csend, szeszélyes évszakok. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

NEM VÉNNEK VALÓ

A csempész
2019.01.09.

Ha a drogcsempészet és az öregotthon között kellene választanom most már egészen biztos, hogy az előbbire voksolnék. Kár, hogy a remekül működő időskori pályaválasztási tanácsadás ellenére A csempész nem az a film lett, ami lehetett volna. A sok érzelem mattolta a humort. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

VÉR ÉS MATEK

Végtelen útvesztő
2019.01.04.

Idegen emberek, egymásba nyíló rejtvények, és a mindenhonnan leselkedő halál. Régi recept, amelybe elég sok film belebukott már. A Végtelen útvesztő viszont kivétel: remek tempóérzékkel és kivételes látvánnyal ringat minket a borzongásba. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

CUKI VILÁGVÉGE

Ragadozó városok
2018.12.26.

„A Gyűrűk ura és A hobbit készítőitől”, áll a plakáton, és akkor hirtelen nem is tudni, hogy miben bízzon az egyszeri filmrajongó. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

TITKOK ALBUMA

BÚÉK
2018.12.04.

Abban bíztam, hogy majd a filmből csak-csak kiderül, hogy miért kellett Paolo Genovese friss művét, a Teljesen idegeneket magyarosítani. Miért kellett „kölcsönvenni” Szörény Rezső ’78-as alkotásának címét. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

MINDENT A SZEMNEK

Ruben Brandt, a gyűjtő
2018.11.13.

Ki ne vágyott volna rá a múzeumban, hogy kedvenc festményei megelevenedjenek, és tovább meséljék a pillanatba szorított történetet? A Ruben Brandt, a gyűjtő című egészestés animáció erre az elemi sóvárgásra épül, miközben izgalmas történetet rittyent a megmozduló alapművek köré. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

TÜKRÖK ÁLTAL

Daniel Kehlmann: El kellett volna menned
2018.07.30.

Nem a műfaj teszi az irodalmat, tudjuk jól. Még a szórakoztatót sem. Bár tény: haikuból vagy szonettből nehéz lenne lektűrt írni, viszont a ponyva bármilyen műfaja és fogása irodalmi értékké emelhető. Tovább a cikkhez