VIVALDI ESETE PISZKOS FREDDEL

Boldoczki Gábor és a Cappella Gabetta
2016.05.11.

Vivaldi neve hallatán nem éppen a trombita az első hangszer, ami eszünkbe juthat. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY TISZTELETTUDÓ TŰZJELZŐ

Kurtág 90
2016.02.29.

A február 19-i, azaz a tényleges születésnapi hangversenyre a Zeneakadémián került sor, ahol a Concerto Budapest Keller András vezényletével széles merítést kínált Kurtág zenekari műveinek legjavából. TÓTH ENDRE BESZÁMOLÓJA (2. rész). Tovább a cikkhez

HOMMAGE À KURTÁG

Kurtág 90
2016.02.28.

„Ha van egy Kurtág, akkor nem biztos, hogy egészen hülyeség, amit az ember csinál. Tovább a cikkhez

A BOLDOGSÁG NYOMÁBAN

Puccini: Triptichon / Magyar Állami Operaház
2016.01.13.

Puccini korai operáit, a Le Villit és az Edgart, valamint a gyakran inkább operettként aposztrofált Fecskét leszámítva a komponista érett művei közül talán a Nyugat lányával és a Triptichonnal bánnak a legmostohábban az operaházak. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LE A SZTEREOTÍPIÁKKAL!

Sol Gabetta és az Orchestre de Paris
2015.11.15.

Ha francia zenekarról írva a laza az elsődleges pozitív jelző, ami eszembe jut, könnyen meglepődhet a gyanútlan olvasó a fenti, szinte oximoronnak ható fordulaton, de az Orchestre de Paris koncertje hamar szertefoszlatott minden effajta előítéletet. TÓTH ENDRE ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

JÁTÉK – HATÁROK NÉLKÜL

Bartók és a Balkán: a Söndörgő és a Kelemen Kvartett koncertje
2015.10.11.

Hogyan kerülhet össze egy balkáni népzenét játszó együttes egy klasszikus vonósnégyessel? Mi köze van Bartóknak a szerb-horvát tamburazenéhez? Nagyon is sok, amint azt a CAFe Budapest nyitókoncertjén megtudhattuk. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FEKETE ZONGORA, ZÖLD SZIGET

New Ross Piano Festival, Írország
2015.10.06.

Ha Írország zenei életéről kellene mondania valamit a magyar koncertlátogatónak, valószínűleg hamarabb merülne fel a The Dubliners vagy Sinéad O’Connor neve, mint egy klasszikus zenészé vagy együttesé. TÓTH ENDRE BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

A MEGVÁLTÁS REMÉNYE

Piazzolla: Nagyvárosok Máriája / Sufni
2015.07.03.

Utolsó tangó a Sufniban... Persze reméljük, hogy nem, ám nem tudván semmit a jövő zenéjéről a Katonában, szerencse és – stílszerűen – egyben csoda, hogy eljutottam Piazzolla Nagyvárosok Máriája címen előadott tango-operitájának idei utolsó előadására. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A RHEINGOLD-PLÁZA

Wagner: A Rajna kincse / Operaház
2015.04.05.

Alig néhány évvel azután, hogy teljessé vált a Müpa-beli Wagner Napok Ringje, az Operaház is nekilátott a sajátjának. Az új produkció rendezését M. Tóth Géza jegyzi. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KIFESZÍTETT IDŐ

Monteverdi: Poppea megkoronázása / La Scala, Milánó
2015.03.16.

A Scala Monteverdi-sorozata idén februárban zárult a Poppea megkoronázása bemutatásával. A komponista műveinek egyik legavatottabb tolmácsolója, a Concerto Italiano művészeti vezetője, Rinaldo Alessandrini zenei irányítása mellett rendezőként Robert Wilson jegyzi a produkciót. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELOLDATLAN FESZÜLTSÉG

Fazil Say koncertje / A Zongora
2015.03.09.

A világ excentrikus, ellentmondásos, vagy különcként aposztrofált művészei között Fazıl Say minden bizonnyal előkelő helyet foglal el, hiszen koncertjei és lemezfelvételei a legkülönfélébb visszhangot váltják ki, és nem csak a kritikusok körében. TÓTH ENDRE ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÉLET-TUSA

Orgonapárbaj
2015.02.10.

Nem minden párbaj szükségszerűen halálos kimenetelű, és szerencsére a Művészetek Palotájában megrendezett Orgonapárbaj során sem a tragédia okozta sokktól állt el a lélegzetünk. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A ZONGORA FILOZÓFUSA

Piotr Anderszewski koncertje / A Zongora
2015.01.20.

Gyakran lehet muzsikusok, főképp zongoraművészek között olyan megkülönböztetésekről hallani, miszerint az egyik előadó virtuózabb alkat, a másik pedig kontemplatívabb, magába fordulóbb. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSÓTÉR PRÓBALÖVÉSE

Weber: A bűvös vadász
2015.01.13.

Advent második vasárnapján mutatták be az Erkel Színházban a német romantikus opera első nagy mesterművét, amely a második világháború óta nem került az Operaház színpadára/színpadaira. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„NE HAGYJA MAGÁT ELLUSTULNI AZ EMBER”

Beszélgetés Nagy Péterrel
2014.11.17.

Schumann, Tihanyi László és Britten kompozíciói hangzanak el november 26-án a Zeneakadémián a világhírű örmény származású, amerikai brácsaművész, Kim Kashkashian és zongorista partnere, Nagy Péter előadásában. Tovább a cikkhez