A BIOFASCIST CIRCUS

Body exhibition / Király utca 26.
2018.11.29.

Király utca is „lively” indeed, but as the Body exhibition finally shows, the price of this life is total dehumanization with the human machine revealing its truths of the living dead. BY MÁRIÓ Z. NEMES. Tovább a cikkhez

Címkék: BODY exhibition

BIOFASISZTA CIRKUSZ

Body kiállítás, Király utca 26.
2018.06.24.

A Király utca „eleven”, de a Body kiállítás végre megmutatja, hogy ennek az életnek az ára a tökéletes dehumanizáció, amikor az emberi gépezet feltárja élőhalott igazságát. NEMES Z. MÁRIÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: BODY kiállítás

KÖTELEZŐ KATASZTRÓFA

Jeles András: A rossz árnyék
2018.03.04.

Jeles András tizenöt év után újra nagyjátékfilmmel jelentkezett. Tovább a cikkhez

Címkék: Jeles András

AZ APOKALIPSZIS UNALMA

Fagyott május
2017.05.05.

Lichter Péter kísérteties filmlátomást épít fel, melynek minden pillanatát áthatja az ember nélküli természet egyszerre hátborzongató és hipnotikus jelenléte. NEMES Z. MÁRIÓ ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

„I AM TIRED OF STEPPING ON SHIT"

Lecture performance-ok a Trafóban /NEXTFESZT 2017
2017.02.05.

A lecture performance a hatvanas években alakult ki az akkor virágkorát élő performanszművészet egyik speciális műfaji változataként, mely a tudásközvetítés intézményes formái és a teátrális előadás közti határokat próbálta felszámolni. NEMES Z. MÁRIÓ BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Nextfeszt 2017, Trafó

„EMBER AZ EMBERBEN. AMI EGYÁLTALÁN NEM IS EMBER.”

Gerhes Gábor: Neue Ordnung / Trafó
2013.11.22.

Gerhes Gábor új kiállítása a paranoia-retorikák és az összeesküvés-elméletek mélyére kalauzolja a nézőt, hogy egy olyan új, illetve ősrégi renddel szembesüljön, mely felforgatja a világról alkotott elképzeléseit. NEMES Z. MÁRIÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A LÉT MINT BRUTÁLIS KELLEM

Hermann Nitsch: Strukturen / Leopold Museum, Bécs
2011.12.21.

A bécsi akcionisták művészete különleges helyet foglal el az osztrák képzőművészet történetében, illetve az osztrák art world struktúrájában. NEMES Z. MÁRIÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez