A FOLYÓ OLY SÍMÁN, OLY SZELÍDEN

29. THEALTER / 1-3. nap
2019.08.11.

A THEALTER-t a szokásokhoz híven a művészeti vezető nyitotta. Balog József performanszai mindig a pillanat esetlegességére és a tudatosság illékonyságára hagyatkoznak. És meghagynak az emlékezetnek egy-egy gesztust. Idén a napszemüveg fölé emelt, taposásra készülődő láb kerül az adattárba. Tovább a cikkhez

KI BESZÉL ÉS HONNAN BESZÉL?

Hercsel Adél: Láthatatlan pokol
2019.06.18.

Bő másfél éve robbant nálunk is a #metoo, ami által a kapcsolaton belüli erőszakra is nagyobb figyelem vetült. Hercsel Adél túléléstörténetekből állított össze egy kötetet. PROICS LILLA RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

NEM KELL FÉLNETEK

TESZT 2019 / Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár
2019.06.04.

Pontosan nem lehet tudni, miért maradt el a TESZT tervezett tizenhat előadásából nyolc – és mert azt megtanultunk már, a hallgatás szinte mindig valaminek az elhallgatása, gyanakszunk. A korábban fesztiválhelyszínként használt néhai tisztikaszinó most üresen, zárva állt. A 12. Tovább a cikkhez

AZ IRODALOM VISSZAVÁG

Benkó Bence – Fábián Péter: Eklektikon 2048 / Miskolci Nemzeti Színház, k2 Színház
2019.05.21.

Előrebocsátom, utólag is nagyon sajnálom, hogy nem láttam a k2 miskolci trilógiájának korábbi két részét, csak ezt a harmadikat, az Eklektikon 2048 pándimenezionális végjátékot. Az előadás persze az előzmények ismerete nélkül, önmagában is megáll. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TARTALOM ÉS FORMA: ÚJ FESZTIVÁL BÚTOROZOTT BE SZEGEDRE

Rekamié Fesztivál / Szegedi Nemzeti Színház
2019.04.24.

Tovább a cikkhez

JAKAB ÁGYA ALATT INTERAKTÍV A VILÁG

Dániel András, Kautzky-Dallos Máté: Mit keresett Jakab az ágy alatt / Budapest Bábszínház
2019.04.04.

Egy jól sikerült mesekönyvből készült azonos címmel a Mit keresett Jakab az ágy alatt? című előadás. Az eredmény pedig kissé felemás lett. PROICS LILLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ŐRJÍTŐ EZ A LAKÓTELEP, AHOL LAKOM VELED

Roland Schimmelpfenning: Arab éjszaka / Budaörsi Latinovits Színház
2019.02.22.

A történet szinte minden eleme reális, életszerű momentum, ám a belőlük felépülő struktúra álomszerű: ismétlődések, váratlan váltások követik benne egymást. Az idő viszonypontja pedig csakis a zene folyama. PROICS LILLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CENTRUM ÉS PERIFÉRIA

Beszélgetés Szilágyi Eszter Annával
2018.09.12.

A Színikritikusok díja legjobb új magyar dráma kategóriájának egyik jelöltje A Nyíregyháza utca című alkotásával Szilágyi Eszter Anna – vele beszélgettünk. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

KIS TÉR, NAGY KEDV

28. THEALTER, 2018
2018.08.14.

Az idei THEALTER meghívott produkciói, bemutatói az egymásra mintaszerűen hasonlító, kiszolgáltatott tömegek ellen kialakított, mind gátlástalanabbul igazságtalan társadalmi szabályokra irányítják a figyelmünket. Tovább a cikkhez

FELHŐ, LAKÓPARK

Beszélgetés Székely Rozáliával
2018.05.14.

A Trafó mutatja be a FÜGE Produkció TITÁNium mentorprogramjának keretében készülő Kálvária Lakóparkot. Tovább a cikkhez

Címkék: Székely Rozi , Tarfó

„… ÉRDEKES MÓDON NEM KOPOTT”

Beszélgetés Kovács Zsolttal
2018.04.22.

A Pesti Magyar Színházban meghívott vendégként próbált Lőrinczy Attila Balta fejbe című darabjában Kovács Zsolt. Vele beszélgettünk. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

AZ ANYAG REJTETT LELKE

Fekete / Újvidéki Színház
2018.03.12.

Az Újvidéki Színház Fekete című előadását a XII. Gyergyószentmiklósi Kollokviumon volt szerencsénk látni. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CÉLTUDATOS AKTIVITÁS

Beszélgetés Horváth Illéssel
2018.03.06.

A Magyar Színház társulatának tagjával, Horváth Illéssel színház és film kapcsolatáról, népjóléti intézkedésekről és közönségnevelésről is beszélgettünk. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

EGY BÁDOGEMBER SZOMORÚ TÖRTÉNETE

John Steinbeck: Egerek és emberek / Budaörsi Latinovits Színház
2018.03.06.

Az egerek és emberek című történettel nem tudtam mit kezdeni, tulajdonképpen kamaszkorom óta – akkor nagyon erősen hatott rám a szomorúsága, de sejtelmem sem volt, mi az, ami valahogy mégsem stimmel az egésszel. Tovább a cikkhez

EIN, ZWEI, DREI, VIER

k2 Színház: Hűség
2018.02.14.

A k2 Hűség című előadása valóban jelenidejű. Felelős. Nem művészkedik, hanem felkínál valamit, ami nélkül nem lenne szabad felnőni, ami nélkül nem lehet manapság felnőni. Például ehhez képest kellene felépülnie, mondjuk egy alaptantervnek. Tovább a cikkhez