EGY SZÍNHÁZ ÁTVÁLTOZÁSAI

Beszélgetés Nánay Istvánnal az ötvenéves Szkénéről
2020.07.01.

Tanúk nélkül színház sincs: Nánay István színikritikus azon kevesek közé tartozik, akik a Szkéné Színház 1970-es megnyitása óta folyamatosan figyelemmel kísérik, mi történt és történik a Műegyetem második emeletén. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

IS-IS, SEM-SEM

Színházi előadások online
2020.06.25.

Most nem a jól-rosszul rögzített és az elmúlt hónapokban ipari mennyiségben közvetített színházi előadásfelvételekről lesz szó, hanem néhány olyan kísérletről, ami kifejezetten az online körülményekre szabva született. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KILÓG A LÚDLÁB

Fazekas, Benkó, Fábián, Zságer-Varga: Matyi elszabadul, avagy sok lúd disznyót győz / Szegedi Nemzeti Színház
2020.05.31.

A fiatal, tanulni és a világot megjavítani vágyó munkaerő csomagol és indul külföldre, miután a sötét nagyúr bezáratta az iskolákat meg a kórházakat. Ezekre nincs pénz, helyette viszont futja szoborállításra meg látványépítkezésre. Hol járunk vajon? JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ANYÁTLANUL

Lőrinczy Attila: Haragossziget / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2020.05.28.

„Ha valaki a hatodikról zuhan, azt nem lehet a földszintnél elkapni ölbe, és hepp!” Lőrinczy Attila drámája a zuhanás másodperceit nyújtja elviselhetetlen hosszúságúra. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VITÁBAN A VILÁGGAL

A Revizor Dekameronja, 59-60. nap
2020.05.10.

Hogy a tízből hat sok vagy kevés, nem tudom, mindenesetre a berlini Theatertreffen tíz beválogatott előadásából ennyit vetítettek online az elmúlt másfél hétben, így ezzel kellett beérnem. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

A LADÁNYI

A Revizor Dekameronja – 50. nap
2020.05.01.

Aki a Tánc Világnapján született, annak ez munkaköri kötelessége, mármint a gátak, határok, kötöttségek nélküli, akárhogy nézem, úgy tűnik: teljes értékű létezés. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

JAJ, CICA

A Revizor Dekameronja 44-45. nap
2020.04.25.

Műhelytitok n+1. Amikor kitaláltuk a Dekameront, a tervezgetés-ötletelés fázisában a főszerk. második mondata szó szerint ez volt: „De ugye egyszer írsz majd a macskáitokról is?” JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

WONDER WOMAN

A Revizor Dekameronja – 36. nap
2020.04.16.

Annyi minden lett mondva, például az, hogy csináljunk dolgokat a karantén alatt, amiket amúgy nem, mert – és ezt is mondják sokan és hangosan – most végre jut idő olyasmire, amire soha. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

HALÁLÖRÖM

A Revizor Dekameronja – 27. nap
2020.04.07.

Semmi provokáció: tudom, vagyis jobban mondva sejtem, hol és miben élünk, mégis ez a nem létező (?) fogalom jut eszembe Romeo Castellucci Mozart-meditációjáról. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

EMLÉK ÉS VARÁZSLAT

A Revizor Dekameronja – 23. nap
2020.04.03.

Fordítási gyakorlat haladóknak, avagy mi a kapcsolat a klasszikus zene és a kortárs tánc, egy élő előadás emléke és a laptopon újratöltött élmény között? JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

GIRL POWER

A Revizor Dekameronja – 15. nap
2020.03.26.

Ez a mese is hogy megváltozott, de hát ilyen időket élünk. Az azért nagyon megnyugtató, hogy Kékszakállú és Judit végül nem sétál el kéz a kézben a naplementébe. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

ITT MINDEN VAN, CSAK KICSIBEN

Beszélgetés Regős Jánossal
2020.03.25.

Egy párbeszéd, amit csak abbahagyni lehet, de befejezni sosem. Az ötvenedik születésnapját ünneplő Szkéné történetének több mint három évtizede szorosan kapcsolódik Regős János személyéhez és az ő színházról alkotott elképzeléseihez. Tovább a cikkhez

GÖRÖG ISTEN

A Revizor Dekameronja – 8. nap
2020.03.19.

Tudom, tudom, névvel nem viccelünk, de hát az van, hogy ez egyáltalán nem vicc, teljesen komolyan gondolom, amit írok. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

KALIBER

A Revizor Dekameronja – 2. nap
2020.03.13.

Panaszkodsz vagy dicsekszel? Arvo Pärt-portrékoncert szól a hamburgi Elbphilharmonie-ból, miközben ezt írom, ha nincs járvány, esélyem nem volna ilyeneket hallgatni. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

TARTÓS BARÁTSÁGOK

Interjú Philip Arnoult-val
2020.03.06.

Ha a magyar és az amerikai színházi kapcsolatok szóba kerülnek, néhány mondat után biztosan elhangzik a neve. Philip Arnoult, a Center for International Theatre Development (CITD) vezetője azt mondja, hogy egész életét különböző színháztermekben töltötte arra várva, hogy történjen valami. Tovább a cikkhez

Címkék: Philip Arnoult