A VAGYONTÁRGY

Kosztolányi Dezső: Édes Anna / Örkény Színház
2019.10.14.

Ígéretes. Ezt a jelzőt próbálom visszatornázni a valódi helyére, visszaszerezni neki a saját, normális jelentését. Egy izgalmas színházi fogalmazásmód ígéretes megjelenését láttam az Örkény Színház Édes Anna című előadásában. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„A NÉGEREK IS EMBEREK?”

Két előadás az 53. BITEF-en
2019.10.01.

A politikai korrektség baromi bonyolult ügylet. Nemcsak gyakorolni, megérteni is nehéz, ezért választják oly sokan – kormányok, például a miénk is; emberek, pártok, csoportok -, hogy szimpla szitokszónak használva nem vesznek tudomást róla. Tovább a cikkhez

JOG ÉS IGAZSÁG

A Delila-ügyről
2019.09.15.

Most éppen a Delila nyíregyházi előadásáról szóló kritikát kellene írnom. Helyette jelenik meg ez a cikk – hogy nagyon rossz csere, az tuti. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„SOHA NEM GONDOLTAM, HOGY SHYLOCKOT NEKEM EL KELL JÁTSZANI”

Beszélgetés Görög Lászlóval
2019.09.11.

Shylock megformálásáért jelölik a legjobb férfi alakítás díjára a színikritikusok, de bőven lehetne folytatni a főszerepek sorát a közelmúltból: Versinyin, Woyzeck, Turai, Zygmunt (A mi osztályunk), Vizy, Szvidrigajlov... És mindjárt jön George – Nem félünk a farkastól. CSÁKI JUDIT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

PROTOKOLL

MMA: párbeszéd a magyar színház jövőjéről
2019.09.01.

Volt négy panel – mind a négy téma olyan, amiről beszélni kell. A kérdés csak az, hogy a Magyar Művészeti Akadémia szakmai konferenciának nevezett egynapos rendezvénye megfelelő terepe-e ennek. CSÁKI JUDIT ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

EGY KIS HAZAI

Larry McMurtry - James L. Brooks - Dan Gordon: Becéző szavak / Szentendrei Teátrum, Orlai Produkció
2019.08.09.

Ha Aurora, a Becéző szavak anyafigurája ma élné középkorúsága virágkorát, le sem jönne a facebookról, az instáról, a twitterről, seregnyi követője lenne, és azt mondanánk rá: influencer. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ÖT CSAPÁS

Vidnyánszky Attila és a magyar színházművészet
2019.07.08.

Muszáj megírnom, különben feledésbe merül. És én, noha tanúja és részben érintettje voltam annak, amiről alább szó lesz, máris felejteni vagyok hajlamos, miközben felelős vagyok azért, hogy legyen emlékezet. Hát ezért. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NINCS RÉPA

Nassim Soleimanpour: Fehér nyuszi, vörös nyuszi / Átrium
2019.06.07.

Nem tudom, hogy Nassim Soleimanpour jól járt-e vagy rosszul azzal, hogy az első magyarországi premierjét Alföldi Róbert hozta létre. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KICSIKE, MINT AZ INDIÁN

Dale Wasserman: Kakukkfészek / Radnóti Színház
2019.05.21.

„Összement a mosásban”, jutott eszembe talán már ott, a zsöllyében ülve. De hogy a Radnóti színpadára gondoltam-e, vagy Ken Kesey darabjára, esetleg az előadásra, a Zsótér Sándor rendezte Kakukkfészekre, akkor még nemigen tudtam. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NÉZÜNK, MINT A MOZIBAN

Csehov: Három lány / Weöres Sándor Színház
2019.04.28.

Van mit nézni a színpadon, addig is, míg elkezdődik a Három lány című Három nővér-átirat Szombathelyen. Például a tévében a klasszikus – bár mostanában kevesebbszer látható, ezért sokak számára már ismeretlen – Három nővér-paródiát, tudják: Márkus László, Haumann Péter, Körmendi János. Tovább a cikkhez

MISKOLC MESÉJE

Mikó Csaba: Agavé / Miskolci Nemzeti Színház
2019.04.14.

Nagyon tetszik nekem, ha egy városnak saját drámája van vagy keletkezik. A sztorik, a legendák, és persze maga a történelem pompás alapanyagot szolgáltatnak ehhez a primer múltfeldolgozáshoz. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DROGBÁRÓNŐ

Alvilág / RTL Klub
2019.03.26.

Ha sorozatot nézek, olyan vagyok, mint minden normális ember – nem bírom abbahagyni, viszont nem búvárolom fenékig a sorozatvilág információtengerét. Most is csak a neten láttam, hogy az Alvilág egy holland, Penoza című sorozat magyarítása. Tovább a cikkhez

MENE, TEKEL, UFARSZIN

Csehov: A Platonov / Katona József Színház
2019.03.10.

Nézzétek meg A Platonovot a Kamrában, ha nem féltek a tükörtől. Mert meg fogjátok látni magatokat benne. Igen, te is. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A DOOR

Svetlana Alexievich: Secondhand / Örkény Theatre
2019.02.22.

Every episode of the show called Secondhand is about the ingloriously deceased (?) Soviet Union, but the performance as a whole is built from us, non-Soviets, it tells our story. By JUDIT CSÁKI. Tovább a cikkhez

ALVÁSZAVAR

Jászberényi Sándor: A lélek legszebb éjszakája / Örkény Színház
2019.02.10.

Finom előadás lett A lélek legszebb éjszakája. Finom, mondom, noha sem Jászberényi Sándor szövege, sem Polgár Csaba rendezése, sem a két színész, Nagy Zsolt és Ficza István játéka nem pont a finom jelző után kiabál. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez