SZÖRNYEK A FALON
Képző /

SZÖRNYEK A FALON

Én kicsi szörnyem - szörnyek és képzeletbeli lények a gyerekkönyv-illusztrációban / Deák 17 Galéria

A gyerekkönyv-illusztráció a képzőművészet alkalmazott ágazatába sorolható, mégis kevés nagyobb hatású műfaj létezik ennél. Itt és ekkor dől el ugyanis, hogy mit olvas és mit néz egy gyerek a kezébe adott könyvben. BIHARI ÁGNES ISMERTETŐJE. Tovább a cikkhez

KÉT SZERELMES PÁR
Színház /

KÉT SZERELMES PÁR

Madách Színház: Örökké fogd a kezem, Jövőre veled ugyanitt

A Madách Színház online sorozata a karanténszínház utolsó aktuális pillanatát csípte el. Az Örökké fogd a kezem és Jövőre veled ugyanitt bemutatójával egy időben újrakezdődtek az offline előadások, a miskolci vagy budapesti első fecskéket egyre többen fogják követni. NAGY KLÁRA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BE VAN FEJEZVE A NAGY MŰ? IGEN.
Könyv /

BE VAN FEJEZVE A NAGY MŰ? IGEN.

Nemes Z. Márió: Barokk Femina

Komolyan lehet-e venni a hungarofuturizmust, és mi történik, ha megpróbáljuk? Rövid válaszok: igen, komolyan lehet, de ettől még nem történik semmi olyasmi, ami enélkül egyébként ne venne körül minket. STERMECZKY ZSOLT GÁBOR RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

KARANTÉNBELI VOYEUR-NAPJAIM
Színház /

KARANTÉNBELI VOYEUR-NAPJAIM

Beszámoló a Rimini Protokoll online workshopjáról

A berlini székhelyű Rimini Protokoll formáció a „nincs” helyett a „van” felé fordult, és nemzetközi online workshopot hirdetett, hogy a résztvevőkkel közösen feltérképezze új életterünk, a Zoom alkalmazás adta kapcsolódás potenciálját. VARSÁNYI PÉTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HÁTTÉRZAJ, ACSÍTÁS
Könyv /

HÁTTÉRZAJ, ACSÍTÁS

A fecsegő potyautas 96.

Fogalmi tisztázással kezdeném. Nemrég egy híres magyar írónőnek, aztán pedig egy nemzetközileg elismert magyar biológusnak kellett elmagyaráznom, mit jelent az a szó, hogy kojtol. Nem volt egyszerű feladat. A foncsoros keretű kirakatba ugrott egy újabb különösség, jelesül az a szó, hogy acsít. Tovább a cikkhez

SZENVEDÉLYES ÉS IGAZ
Könyv /

SZENVEDÉLYES ÉS IGAZ

Balázs Gábor: Párizs szabad város

Balázs Gábor monográfiája a hatvanas években kezdődő historiográfiai fordulat eredményeit összegzi kritikusan a magyar közönség számára, ahogy a kötet egyik mottója szól: „Pour qu’on sache”, azaz „Megismerésül”. TÓTH IVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A FIÚK (NEM) SÍRNAK
Film /

A FIÚK (NEM) SÍRNAK

Staten Island királya

Judd Apatow több, mint tíz év eredménytelen próbálkozás után végre rátalál a dráma és komédia közti tökéletes harmóniára. Egy fontos adalékra volt csak szüksége hozzá. HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez