TÖBB FINOMSÁG ÉS RAGYOGÁS
Képző /

TÖBB FINOMSÁG ÉS RAGYOGÁS

Rubens, Van Dyck és a flamand festészet fénykora / Szépművészeti Múzeum

Innen szép győzni. Mire végére érünk a százhuszonegy műnek a Szépművészeti Múzeum jobboldali teremsorában, lassan oszlik az előítélet. Szeretjük, de legalábbis érteni kezdjük a fölkínált látványt. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BESZŰKÜLVE
Színház /

BESZŰKÜLVE

Elias Canetti: Káprázat / Forte Társulat, Szkéné Színház

A Káprázat című Canetti-regény arról szól, hogy az egyének közötti kommunikáció illúzió, nem lehetséges egymás megértése. A Forte Társulat gólyalábaival és elszürkült karénekével ezt a reménytelen izoláltságot teszi plasztikusan láthatóvá. GERGICS ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁLLATSIMOGATÓ
Színház /

ÁLLATSIMOGATÓ

Szirmai Albert–Bakonyi Károly–Gábor Andor: Mágnás Miska / Vígszínház

Azon gondolkodom, hű tükre-e a Vígszínházban jó ideje folyó munkának ez a legújabb premier, a Mágnás Miska. Amelyben jószerével egyetlen hozzávaló, egyetlen énekhang van a helyén. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„EZ MA A TERRORIZMUS”
Film /

„EZ MA A TERRORIZMUS”

A mi fiaink / HBO

A Terápia alkotójának új sorozata teljesen tönkreteszi érzelmileg a nézőjét. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGMŰTVE
Színház /

MEGMŰTVE

Feridun Zaimoğlu – Günter Senkel – Luk Perceval: MOLIÈRE the passion / Radnóti Miklós Színház

Írhattak volna darabot is. Születhetett volna egy új Baal. A díjakkal elismert író, a török-német Zaimoğlu, és a Dürer-frizurás, német-német Senkel azonban, a rendezővel együtt, inkább csak megkopasztotta Molière-t. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAGYAR #METOO
Film /

MAGYAR #METOO

Szép csendben

A nem túl szerencsésen az első magyar #metoo-filmnek kikiáltott Szép csendben alapvető tanulsága, hogy az elhallgatásról nem érdemes elhallgatással beszélni. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOLLYWOOD MEGHÓDÍTJA A SARKVIDÉKET
Film /

HOLLYWOOD MEGHÓDÍTJA A SARKVIDÉKET

Amundsen

Esper Sandberg filmje egy eseménydús életet illusztrál sablonosan. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez