IDENTITÁSOK BIRKÓZNAK A HOLOKAUSZT SZÍNPADÁN
Film /

IDENTITÁSOK BIRKÓZNAK A HOLOKAUSZT SZÍNPADÁN

Mundruczó Kornél: Evolúció / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2021

Szemkápráztató formai bravúrok a holokauszt emlékezetének traumatikus mivoltáról egy felkavaró film-színházban. Mundruczó Kornél újra Cannes-ban. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZABADULÓMADÁR
Zene /

SZABADULÓMADÁR

Karosi Júlia a Zeneakadémián

Egyre mélyebb és magvasabb, amit Karosi Júlia a zenéből megmutat. Most nem állandó muzsikustársaival, hanem Kristjan Randaluval és Juhász Gáborral adott koncertet a Zeneakadémián. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NYERETLEN KÉTÉVES
Könyv /

NYERETLEN KÉTÉVES

Szergej Lebegyev: A Debütáns

Mit érdemel az szerző, aki az utolsó oldalakon képes coelho-i spiritualizmusba fojtani egy szinte végig működőképes bűnregényt? A mellékelt ábra szerint világhírt és előkelő helyet a The Wall Street Journal listáján. E titkokban bővelkedő regény kapcsán számomra ez jelenti a legnagyobb rejtélyt. Tovább a cikkhez

MIÉRT NEM FEST AKTOKAT?
Képző /

MIÉRT NEM FEST AKTOKAT?

Párizsi absztraktok. Abstraction-Création / MODEM, Debrecen

1931-ben, amikor megalakult az Abstraction-Création nevű párizsi művészcsoport, az absztrakt már két évtizede jelen volt a képzőművészet lehetőségei között; igaz, elsősorban más földrajzi helyeken. RADNÓTI SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HAGYNÁNAK VÉGRE TANÍTANI?
Film /

HAGYNÁNAK VÉGRE TANÍTANI?

A tanszékvezető / Netflix

Először neveznek ki színes bőrű nőt egy amerikai egyetem irodalomtanszékének élére, s kisvártatva eluralkodik a káosz. Ez pedig az év egyik legkellemesebb sorozatélményét szerzi a nézőnek. VIGH MARTIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OPERATANDEM A CSIRKEKELTETŐBEN
Színház /

OPERATANDEM A CSIRKEKELTETŐBEN

Dido és Aeneas, Négyhangú opera / Szegedi Nemzeti Színház

A megszületésük között eltelt három évszázad és a stílus is élesen elválasztja egymástól Henry Purcell barokk operáját, a Dido és Aeneast és Tom Johnson minimalista Négyhangú operáját, amit Göttinger Pál rendezésében párban mutattak be Szegeden. HOLLÓSI ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELVÉRZŐ FILMSZÍNHÁZ
Színház /

ELVÉRZŐ FILMSZÍNHÁZ

Hajtűkanyar Autósiskola / Füge Produkció, Jurányi Ház

Irónia és groteszk. Két olyan eszköz, amelyhez előszeretettel nyúlnak mostanában azok az emberek, akik a minket körülvevő, omladozó társadalmi és politikai rendszerre szeretnének reflektálni az országban. De vajon ez az út? HORNOK MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez