GIRL POWER
Színház /

GIRL POWER

A Revizor Dekameronja – 15. nap

Ez a mese is hogy megváltozott, de hát ilyen időket élünk. Az azért nagyon megnyugtató, hogy Kékszakállú és Judit végül nem sétál el kéz a kézben a naplementébe. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

NEM KÖTELEZŐ KÖR
Zene /

NEM KÖTELEZŐ KÖR

Fischer Ádám Beethoven-ciklusa / Naxos

Fischer Ádám a Dán Kamarazenekarral rögzítette Beethoven-ciklusát. Megkapta érte a rangos ICMA-t, pedig nem a sikerre hajt ez a felvétel: könnyen lehet, hogy sokaknak kifejezetten nem fog tetszeni. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MASZKOK NÉPE
Revizor Plusz /

MASZKOK NÉPE

A fecsegő potyautas 87.

Én aztán nem kívánom eldönteni, kell-e maszk vagy sem. Mindenesetre hordom, ha úgy adódik, viszont fölhívnám az opponálók figyelmét, hogy remek és fontos lehetőségektől fosztják meg magukat. Tovább a cikkhez

„A SZOKÁSOSAT, JUDIT?”
Revizor Plusz /

„A SZOKÁSOSAT, JUDIT?”

A Revizor Dekameronja – 14. nap

A „szokásos” pedig nemcsak egy száraz fehér hosszúlépés volt, hanem valami életmentő meleg kaja egy hosszú és rendszerint nehéz nap végén. A kaposvári színészbüfében, ahol a keresztnevemen szólítottak. CSÁKI JUDIT NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

ITT MINDEN VAN, CSAK KICSIBEN
Színház /

ITT MINDEN VAN, CSAK KICSIBEN

Beszélgetés Regős Jánossal

Egy párbeszéd, amit csak abbahagyni lehet, de befejezni sosem. Az ötvenedik születésnapját ünneplő Szkéné történetének több mint három évtizede szorosan kapcsolódik Regős János személyéhez és az ő színházról alkotott elképzeléseihez. Tovább a cikkhez

HÁNY FEMINISTA KELL EGY VILLANYKÖRTE KICSERÉLÉSÉHEZ?
Revizor Plusz /

HÁNY FEMINISTA KELL EGY VILLANYKÖRTE KICSERÉLÉSÉHEZ?

A Revizor Dekameronja – 13. nap

Most a kedvenc feministákról szóló viccemmel szemléltetem, mi is szokott lenni a bajom a feminista művészettel. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KRISZTUSBÓL BOHÓCOT
Színház /

KRISZTUSBÓL BOHÓCOT

Kleist: Kohlhaas Mihály / Ódry Színpad

Kleist látszólag pofonegyszerű üzeneteket hordozó klasszikusát ezúttal Antal Bálint rendezte meg az Ódry Színpadon. Az előadás a túlbuzgó erények okozta katasztrófák mellett a műfaji keretek szakítószilárdságáról is mesél. Teszi mindezt humorban gazdagon. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez