MEGHALNOD IS EGYEDÜL KELL
Könyv /

MEGHALNOD IS EGYEDÜL KELL

Interjú G. István Lászlóval

Kegyelemről, betegségről, apáról és apahiányról is beszélgettünk új, Földabrosz című kötete kapcsán G. István Lászlóval. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNELMI TURKÁLÓ
Képző /

TÖRTÉNELMI TURKÁLÓ

Minden múlt a múltam - #huszadikszázad #privátfotó #Fortepan / Magyar Nemzeti Galéria

A Fortepan százezres digitalizált fotógyűjteményének mintegy háromszáz képéből nyílt kiállítás a Nemzeti Galériában. Az emberi élet szakaszai szerint tematizált válogatás valójában a huszadik század civil történetének képes krónikája. Tovább a cikkhez

KARSAI GYÖRGY LEMOND A POSZT TANÁCSADÓ TESTÜLETBEN BETÖLTÖTT TAGSÁGÁRÓL
Színház /

KARSAI GYÖRGY LEMOND A POSZT TANÁCSADÓ TESTÜLETBEN BETÖLTÖTT TAGSÁGÁRÓL

Karsai György levele

Az alábbiakban közöljük Karsai György egyetemi tanár, színikritikus levelét, melyben lemond a Pécsi Országos Színházi Találkozó Tanácsadó Testületében vállalt tagságáról. Tovább a cikkhez

KOZMIKUS VADREGÉNY
Könyv /

KOZMIKUS VADREGÉNY

Takács Zsuzsa: A vak remény

Bele lehet szerelmesedni Takács Zsuzsa költészetébe. Van ebben a költészetben valami kristálytiszta és tökéletesen áttetsző, ez az alapbenyomásunk. FORGÁCH ANDRÁS ESSZÉJE. Tovább a cikkhez

MICSODA FÉRFI
Film /

MICSODA FÉRFI

Csekély esély

Friss, szerethető, szatirikus hangvételű feminista romcom, avagy amikor a Micsoda nő a feje tetejére áll. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KLASSZIKUS KACATOK, KORSZERŰ KÖNTÖSBEN
Film /

KLASSZIKUS KACATOK, KORSZERŰ KÖNTÖSBEN

Gyerekjáték

Egy sorozatgyilkos játékbabáról szóló 30 éves horrorfilm franchise-t igyekszik Hollywood feltámasztani. Az ilyen hírek ma már senkit sem tudnak igazán meglepni. Vagy mégis? HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZENVELGÉS LUSTA ÁRNYAI
Film /

A SZENVELGÉS LUSTA ÁRNYAI

Casanova – az utolsó szerelem

Sok minden eszünkbe juthat Casanováról, csak az unalom nem. Benoît Jacquot filmje mégis erre tesz meggyőző kísérletet. Vállaltan nem a testiségről és nem a bujaságról beszél, hanem az érzelmekről, ám sajnos csak a leglaposabbakat sikerül kibányásznia. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez