DERRICK SZENDVICSE
/

DERRICK SZENDVICSE

A kegyvesztett

Vajon úgy kezdi az évet a Netflix, ahogy tavaly abbahagyta? Leginkább ez volt a kérdés az idei első premier, A kegyvesztett kapcsán. A színész-rendező Tyler Perry egy erősen B-válogatott színészgárdával vette fel a harcot a ködös januári napokkal. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KOCKÁZAT-VARIÁCIÓK
Zene /

KOCKÁZAT-VARIÁCIÓK

A Studio Dan a Trafóban / Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál

A kockázat irányába vezető átjárók időnként meglepő helyekre vihetik az egyébként eleve nem gyanútlan hallgatót. RÁTOSI MILÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PÁLYÁZAT CIRKUSSZAL
Színház /

PÁLYÁZAT CIRKUSSZAL

Teatroskop workshop a Trafóban

Különös programpárosítással – délelőtt előadó-művészeti network bemutatása, délután a kortárs cirkusz elméleti megközelítése – érkezett Budapestre a 13 országra kiterjedő francia kezdeményezés, a Teatroskop. PAPP TÍMEA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

ANATEVKA FOREVER
Színház /

ANATEVKA FOREVER

Joseph Stein – Jerry Bock – Sheldon Harnick: Hegedűs a háztetőn / Miskolci Nemzeti Színház

Anatevka Ukrajnában van. Sólem Aléchem regényének, novelláinak helyszíne életre kelt. Előbb a musicalben, aztán a valóságban. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍVEMNEK ADÓSA
Színház /

SZÍVEMNEK ADÓSA

Kacsóh Pongrác: János vitéz / Budapesti Operettszínház

Angyalszárnyas huszárok, emberi meg lókoponyák, szabadkőművessé avatott strázsamester és magukra hagyott színészek. Mindent egy helyen! Az Operettszínházban megnyílt Bozsik Yvette János vitézhez címzett vegyeskereskedése. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PAPÍRFORMA
Színház /

PAPÍRFORMA

Phia Ménard – CIE Non Nova: The Mother House/Maison Mère / Trafó

Valószínűleg nem is nekem kellene írni erről az estéről, hanem egy képzőművészet-kritikusnak: nincs itt előadás, nincs itt színház, nincs itt szöveg, nincs itt szerep. Vagy mégis? JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGY CSEPŰRÁGÓ ADDIG TÁNCOL, AMEDDIG DOBNAK PÉNZT A KALAPJÁBA
Színház /

EGY CSEPŰRÁGÓ ADDIG TÁNCOL, AMEDDIG DOBNAK PÉNZT A KALAPJÁBA

Beszélgetés Kovalik Balázzsal

Térey János utolsó drámája a Lót – Szodomában kövérebb a fű, melyet Kovalik Balázs rendezőnek és az Örkény Színháznak írt. Lót története, válsága mögött kirajzolódik Térey örök otthon-otthontalansága, Kovalik menni vagy maradni kérdése. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez