SZAKÍTS, HA BÍRSZ
Könyv /

SZAKÍTS, HA BÍRSZ

Szakítós – Novellák, életek, könnyek

Hogyan állítsunk össze antológiát? Válogathatunk egy szerző műveiből, egy generáció szövegeiből, válogathatunk témák, motívumok vagy akár nemek szerint, de megcélozhatunk akár egy befogadói kört is. Aztán van a kockázatmentes biztonsági játék: adott egy szerzői halmaz, rendezzük őket ábécésorrendbe. Tovább a cikkhez

HARCSA MEG
Színház /

HARCSA MEG

Ábrahám Pál: Bál a Savoyban / Miskolci Nemzeti Színház

A norvég erdőből erőteljes kézzel kirántom a legmagasabb fenyőfát és belemártom az Etna izzó torkába, és evvel a tűzitatta, óriási tollal írom rá a sötét mennyboltozatra: rendező, ne légy önmagad dramaturgja! LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZEPTEMBERI NYÁREST
Zene /

SZEPTEMBERI NYÁREST

A Bécsi Filharmonikusok schönbrunni koncertje

„Ön nem nyert!” – állt a Bécsi Filharmonikusok sajnálkozó levelében, amelyben az immár hagyományos Schönbrunn-parki Nyáresti Koncert (Sommernachtskonzert) jegysorsolásának eredményéről tájékoztattak. GYENGE ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZOTÍROZNAK, FLAMBÍROZNAK
Színház /

SZOTÍROZNAK, FLAMBÍROZNAK

Ruzante – Peer Krisztián: Csapodárok / Radnóti Színház

Ez a szegény Ruzante, akit igazából Angelo Beolcónak hívtak, nagyon megszívta, hogy hetven évvel később megszületett William Shakespeare, százhússzal később pedig Moliére. Így járt. És akkor Goldoniról még nem is szóltunk. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VALAMI ÜGYE VOLT
Revizor Plusz /

VALAMI ÜGYE VOLT

A Tiszt és kém című Polanski-film hátteréhez

Hazaárulási vád és a hadsereg becsülete, téves ítéletek, tárgyalótermi drámák meg kabinetválságok, bíróság elé citált nagy író és utcai merénylet a védőügyvéd ellen: egy nagyon francia (világ)botrány részletei. Rövid emlékeztető és spoileres gyorstalpaló Roman Polanski Dreyfus-filmje elé. Tovább a cikkhez

HOVÁ TEVÉ BOLDOGTALAN FIAIT?
Színház /

HOVÁ TEVÉ BOLDOGTALAN FIAIT?

Füge Produkció – Narratíva Társulat: A Jelentéktelen / Jurányi Ház

Az egész játék ilyen: egyszerre bujkál benne realizmus és poézis, valóság és stilizáció, földközeliség és elrajzoltság. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TAVALY AZ AGYADBAN MARIENBADBAN
Film /

TAVALY AZ AGYADBAN MARIENBADBAN

Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre

Az évtized talán legszebben fényképezett magyar filmje a folyamatosan továbblibbenő, mindig megfoghatatlan szerelem láthatatlan érintéséről: celluloidra forgatott lenyűgöző moziélmény. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez