FILMBŐL FARAGOTT KIRÁLYFI
Film /

FILMBŐL FARAGOTT KIRÁLYFI

Joanna Hogg: The Souvenir II / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2021

Egy magánéletében és filmjeiben egyaránt elveszett filmes kalandozásai a szerelmének épített mozgóképes emlékműben. A brit Joanna Hogg filmje az idei Cannes legkülönösebb csemegéje volt. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÁR A SPÁJZBAN VANNAK
Színház /

MÁR A SPÁJZBAN VANNAK

Catwalk Concert Productions és Soharóza: Dalok a kamrából / Városmajori Szabadtéri Színpad

Annyi lehetséges elnevezés jut az ember eszébe, hogy talán a legjobb, ha meg sem próbálkozik a szűk skatulyába gyömöszöléssel: Nagy Fruzsina és Halas Dóra legújabb közös vállalása jól bevált recept szerint készült keserédes nosztalgiashow az elmúlt másfél évünkről. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AMERIKAI DIVAT SZTORI
Film /

AMERIKAI DIVAT SZTORI

Halston / Netflix

Érzéki. Extravagáns. Elragadó. Ezzel a három szóval jellemezték az amerikai divattervező, Roy Halston Frowick 1974-ben piacra dobott parfümjét az illat tévéreklámjában. A divatikon életét bemutató ötrészes Netflix-sorozat, a Halston leírására keresve sem találhatnánk jobb jelzőket. Tovább a cikkhez

A FÉRJEM TÖRTÉNETE
Film /

A FÉRJEM TÖRTÉNETE

Enyedi Ildikó: A feleségem története / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2021

Látványos díszletek közt, gyönyörűen komponált képeken anélkül jelenik meg Füst Milán megszállott féltékenység-drámája, hogy a belső történéseket megélhetnénk. Enyedi Ildikó nagy formátumú filmjét a cannes-i versenyprogramban mutatták be. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZAMOVÁR FOGLYAI
Színház /

A SZAMOVÁR FOGLYAI

Csehov: 3 nővér / Soltis Lajos Színház, Szentendrei Teátrum

A Soltis Lajos Színház és a Szentendrei Teátrum által bemutatott 3 nővér a mozaikszerű történetmesélés technikájával juttatja el Csehov karaktereit a Broadway-től egészen egy orosz város lakásáig. MARTON ORSOLYA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MELEG NÁCIK, SZÍNPADRA!
Színház /

MELEG NÁCIK, SZÍNPADRA!

Mel Brooks: Producerek / Miskolci Nemzeti Színház

Amikor a nyitány után Max Bialystock, a Broadway hullócsillaga egyszer csak új Rusznyákként hivatkozik önmagára, a néző rájön, hogy alighanem egy non-replica verziót fog látni a Producerekből. De még mennyire, hogy azt! JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

IDENTITÁSOK BIRKÓZNAK A HOLOKAUSZT SZÍNPADÁN
Film /

IDENTITÁSOK BIRKÓZNAK A HOLOKAUSZT SZÍNPADÁN

Mundruczó Kornél: Evolúció / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2021

Szemkápráztató formai bravúrok a holokauszt emlékezetének traumatikus mivoltáról egy felkavaró film-színházban. Mundruczó Kornél újra Cannes-ban. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez