MICSODA FÉRFI
Film /

MICSODA FÉRFI

Csekély esély

Friss, szerethető, szatirikus hangvételű feminista romcom, avagy amikor a Micsoda nő a feje tetejére áll. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KLASSZIKUS KACATOK, KORSZERŰ KÖNTÖSBEN
Film /

KLASSZIKUS KACATOK, KORSZERŰ KÖNTÖSBEN

Gyerekjáték

Egy sorozatgyilkos játékbabáról szóló 30 éves horrorfilm franchise-t igyekszik Hollywood feltámasztani. Az ilyen hírek ma már senkit sem tudnak igazán meglepni. Vagy mégis? HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZENVELGÉS LUSTA ÁRNYAI
Film /

A SZENVELGÉS LUSTA ÁRNYAI

Casanova – az utolsó szerelem

Sok minden eszünkbe juthat Casanováról, csak az unalom nem. Benoît Jacquot filmje mégis erre tesz meggyőző kísérletet. Vállaltan nem a testiségről és nem a bujaságról beszél, hanem az érzelmekről, ám sajnos csak a leglaposabbakat sikerül kibányásznia. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZOMORÚ MAGÁNÜGY
Színház /

SZOMORÚ MAGÁNÜGY

Schilling Árpád-Zabezsinszkij Éva: A harag napja / Tag des Zorns / Theater Drachengasse, Bécs

A Theater Drachengasse egy kicsike komplexum Bécs legeslegbelvárosában: van benne bár meg színházterem. Egy itteni független. A harag napja – Tag des Zorns – megy éppen. Teltház. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SLÁGER, BALATON
Revizor Plusz /

SLÁGER, BALATON

A fecsegő potyautas 72.

Mondják az emberről, hogy szög. Alszik a hideg homokban, egy impozáns megváltásra se ébred fel, belehorkol az angyali trombitaszóba, morog valamit, a fal felé fordul. Mondják, hogy sárkányfogvetemény. Mondják, hogy nádszál. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KI BESZÉL ÉS HONNAN BESZÉL?
Könyv /

KI BESZÉL ÉS HONNAN BESZÉL?

Hercsel Adél: Láthatatlan pokol

Bő másfél éve robbant nálunk is a #metoo, ami által a kapcsolaton belüli erőszakra is nagyobb figyelem vetült. Hercsel Adél túléléstörténetekből állított össze egy kötetet. PROICS LILLA RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

/

Balogh Tibor levele a Revizor szerkesztőinek

Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük Balogh Tibor nekünk írott levelét, meg azt a szöveget is, amit Karsai György egyetemi tanár, színikritikus nálunk megjelent levelére írt. Tovább a cikkhez