ÉRIK A GYÜMÖLCS?
Színház /

ÉRIK A GYÜMÖLCS?

A székesfehérvári Vörösmarty Színház elmúlt öt éve – 1. rész

Kétrészes elemzésben vizsgáljuk, mi történt a Vörösmarty Színház legutóbbi, 2012-es igazgatóváltása óta. Rendezőkről, társulatról, a színház és a város, illetve a színházi szakma kapcsolatáról szól az első fejezet. URBÁN BALÁZS ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

IRODALMI TINISZTÁR
Film /

IRODALMI TINISZTÁR

Dickinson

Hailee Steinfeld brillírozik Emily Dickinson szerepében, a sorozat showrunnere, Alena Smith pedig remekül találta meg a módját annak, hogyan lehet egy alapvetően klasszikus történetet a mai befogadó számára is megjegyezhetően és élvezetesen elmesélni. VIGH MARTIN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÚJPESTI TZINGÁRIÁSZ
Színház /

ÚJPESTI TZINGÁRIÁSZ

Pintér Béla: Vérvörös Törtfehér Méregzöld (Szophoklész Oidipusz király című drámája nyomán) / Újpesti Rendezvénytér

Mert ha felháborodunk azon, vagy éppen mértéken felül örülünk annak, hogy Orbán Viktort cigánynak nevezik egy szatirikus disztópiában, akkor inkább rasszisták volnánk, mint nem. Tovább a cikkhez

KÉTÉLTŰ A SÖTÉTBEN
Képző /

KÉTÉLTŰ A SÖTÉTBEN

Beszélgetés Roskó Gáborral

Zavarba ejtően sok műfajban dolgozik. Nem fest sokat és nem fest gyakran. A barlangi gőte titkos élete című kiállításának nagy méretű, enigmatikus képei azonban egyetlen lendülettel jöttek világra az idén. Tovább a cikkhez

HARC A NAGYÚRRAL
Színház /

HARC A NAGYÚRRAL

Katona József: Bánk bán / Pécsi Nemzeti Színház

Túlzok, de nem nagyon, ha azt mondom, hogy ez a legviccesebb Bánk bán, amit valaha láttam. A pályakezdő Vilmos Noémi pécsi előadására mégsem elsősorban emiatt fog emlékezni az utókor. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BRILIÁNS LEKTŰRÖM
Könyv /

BRILIÁNS LEKTŰRÖM

Elena Ferrante: A felnőttek hazug élete

Világsikert aratott nápolyi tetralógiája után öt évvel jelent meg Elena Ferrante új regénye. Ebből az öt kötetből kikövetkeztethető regény-poétikája. RADNÓTI SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EPIPÓ A FELSZÍN ALATT
Film /

EPIPÓ A FELSZÍN ALATT

Visszatérés Epipóba

Oláh Juditnak a 2014-ben kirobbant Sipos-ügyről készített filmje sokkal inkább lett saját traumafeldolgozásának eszköze, mint egy erős, okfeltáró dokumentumfilm. FÁTRAI KATA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez