A RÓZSASZÍN SZOBA TITKA
Színház /

A RÓZSASZÍN SZOBA TITKA

Henry Farrell: Mi történt Baby Jane-nel? / Hatszín Teátrum

A rutinosan szerkesztett szeánsz könnyedén s egyenes vonalúan jut el a horrorisztikus végkifejletig, amit semmiképpen nem szeretnék most elspoilerezni. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÜLNI, NÉZELŐDNI, MÉLÁZNI
Könyv /

ÜLNI, NÉZELŐDNI, MÉLÁZNI

Barnás Ferenc: Életünk végéig

A múlt megismerésének szikár nyelvű krónikása, a traumák kimondásához végletekig lecsupaszított nyelvet használó Aegon-nagydíjas szerző, Barnás Ferenc új könyvet írt. A regénybe lépve ezúttal is a már ismert Barnás-világban járhatunk. NAGYGÉCI KOVÁCS JÓZSEF RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

TÖBB FINOMSÁG ÉS RAGYOGÁS
Képző /

TÖBB FINOMSÁG ÉS RAGYOGÁS

Rubens, Van Dyck és a flamand festészet fénykora / Szépművészeti Múzeum

Innen szép győzni. Mire végére érünk a százhuszonegy műnek a Szépművészeti Múzeum jobboldali teremsorában, lassan oszlik az előítélet. Szeretjük, de legalábbis érteni kezdjük a fölkínált látványt. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BESZŰKÜLVE
Színház /

BESZŰKÜLVE

Elias Canetti: Káprázat / Forte Társulat, Szkéné Színház

A Káprázat című Canetti-regény arról szól, hogy az egyének közötti kommunikáció illúzió, nem lehetséges egymás megértése. A Forte Társulat gólyalábaival és elszürkült karénekével ezt a reménytelen izoláltságot teszi plasztikusan láthatóvá. GERGICS ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁLLATSIMOGATÓ
Színház /

ÁLLATSIMOGATÓ

Szirmai Albert–Bakonyi Károly–Gábor Andor: Mágnás Miska / Vígszínház

Azon gondolkodom, hű tükre-e a Vígszínházban jó ideje folyó munkának ez a legújabb premier, a Mágnás Miska. Amelyben jószerével egyetlen hozzávaló, egyetlen énekhang van a helyén. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„EZ MA A TERRORIZMUS”
Film /

„EZ MA A TERRORIZMUS”

A mi fiaink / HBO

A Terápia alkotójának új sorozata teljesen tönkreteszi érzelmileg a nézőjét. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGMŰTVE
Színház /

MEGMŰTVE

Feridun Zaimoğlu – Günter Senkel – Luk Perceval: MOLIÈRE the passion / Radnóti Miklós Színház

Írhattak volna darabot is. Születhetett volna egy új Baal. A díjakkal elismert író, a török-német Zaimoğlu, és a Dürer-frizurás, német-német Senkel azonban, a rendezővel együtt, inkább csak megkopasztotta Molière-t. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez