SZOTÍROZNAK, FLAMBÍROZNAK
Színház /

SZOTÍROZNAK, FLAMBÍROZNAK

Ruzante – Peer Krisztián: Csapodárok / Radnóti Színház

Ez a szegény Ruzante, akit igazából Angelo Beolcónak hívtak, nagyon megszívta, hogy hetven évvel később megszületett William Shakespeare, százhússzal később pedig Moliére. Így járt. És akkor Goldoniról még nem is szóltunk. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VALAMI ÜGYE VOLT
Revizor Plusz /

VALAMI ÜGYE VOLT

A Tiszt és kém című Polanski-film hátteréhez

Hazaárulási vád és a hadsereg becsülete, téves ítéletek, tárgyalótermi drámák meg kabinetválságok, bíróság elé citált nagy író és utcai merénylet a védőügyvéd ellen: egy nagyon francia (világ)botrány részletei. Rövid emlékeztető és spoileres gyorstalpaló Roman Polanski Dreyfus-filmje elé. Tovább a cikkhez

HOVÁ TEVÉ BOLDOGTALAN FIAIT?
Színház /

HOVÁ TEVÉ BOLDOGTALAN FIAIT?

Füge Produkció – Narratíva Társulat: A Jelentéktelen / Jurányi Ház

Az egész játék ilyen: egyszerre bujkál benne realizmus és poézis, valóság és stilizáció, földközeliség és elrajzoltság. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TAVALY AZ AGYADBAN MARIENBADBAN
Film /

TAVALY AZ AGYADBAN MARIENBADBAN

Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre

Az évtized talán legszebben fényképezett magyar filmje a folyamatosan továbblibbenő, mindig megfoghatatlan szerelem láthatatlan érintéséről: celluloidra forgatott lenyűgöző moziélmény. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ENNEK A TÉRNEK SAJÁT SZELLEMISÉGE VAN
Színház /

ENNEK A TÉRNEK SAJÁT SZELLEMISÉGE VAN

Beszélgetés Pintér Bélával

Idén ünnepli ötvenedik születésnapját a Szkéné Színház. Nem mellesleg Pintér Béla is, akinek a nyolcvanas évek óta második otthona a Műegyetem második emeletén lévő színház: szubjektív magyar színháztörténet a legsikeresebb hazai független társulat vezetőjével. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

„DOLGOZOM A HŐSÖN!”
Színház /

„DOLGOZOM A HŐSÖN!”

Határátlépések / Orlai Produkció

Van ez a közönség által igen-igen kedvelt színházi műfaj, az életjáték. Nem dráma, de színház; kapcsolódása mind a hétköznapokhoz, a jelenhez, mind a közönséghez direkt, evidens. Ha ráadásul a színházról, színészről (is) szól, a siker garantált. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SÉRTŐDÖTT EMBEREK
Revizor Plusz /

SÉRTŐDÖTT EMBEREK

A fecsegő potyautas 98.

Egyáltalán nem biztos, hogy igazam van, de én különbséget szoktam tenni a sértett és a sértődött ember között. Elfecsegem azért, hogyan. Tovább a cikkhez