„MEG LEHET ITT ŐRÜLNI AZ ÉLET MEG A HALÁL KÖZÖTT”
Színház /

„MEG LEHET ITT ŐRÜLNI AZ ÉLET MEG A HALÁL KÖZÖTT”

Franz Xaver Kroetz: A vágy / Radnóti Színház

A vágy című előadás Alföldi Róbert rendezésében nem a szexről szól – bár minden jel erre mutat. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁZOTT FAKERESZT A (BALKÁNI) FEMINIZMUS OLTÁRÁN
Film /

ÁZOTT FAKERESZT A (BALKÁNI) FEMINIZMUS OLTÁRÁN

Isten létezik, és Petrunijának hívják

Jéghideg vízbe hajított arasznyi fakeresztért verekednek felnőtt emberek: balkániságában is egyetemes feminista remeklés a LUX filmdíj egyik fő várományosa. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAGYAROK, SZERBEK, SZERELMESEK
Színház /

MAGYAROK, SZERBEK, SZERELMESEK

Hunyady Sándor: Feketeszárú cseresznye / Miskolci Nemzeti Színház

Dúl a háború az országban, a magyarok és a szerbek egymás ellen (is) harcolnak, de a bácskai kisvárosban egymás mellett kell élniük. A szerbeknek el kell viselniük a frontra készülő magyar katonák dajdajozását, erőszakosságát. Tovább a cikkhez

VALAMENNYIRE
Könyv /

VALAMENNYIRE

Várady Szabolcs: De mennyire

Tizenhat év után, a Magvető Időmérték sorozatában jelent meg új kötete Várady Szabolcsnak. Az alig negyven versből álló gyűjtemény a De mennyire címet viseli. Tovább a cikkhez

BACH, AZ EMBER
Zene /

BACH, AZ EMBER

Fejérvári Zoltán Bach-estje a Zeneakadémián

Sokadszorra is rácsodálkozom arra a minőségre, amit Fejérvári Zoltán képvisel, pedig a Francia szvitekben a technika csupán eszköz. CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELSZÁNT, DE NEM ELÉG VAKMERŐ
Film /

ELSZÁNT, DE NEM ELÉG VAKMERŐ

Öngyilkos túra

Klasszikus skandináv atmoszférája, sötét tónusai és kritikus egzisztenciális kérdésfeltevései ellenére az Öngyilkos túra, bármennyire is elszánt, nem tud felnőni bizarr premisszájához. HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PALESZTINA AZ EGÉSZ VILÁG
Film /

PALESZTINA AZ EGÉSZ VILÁG

A Mennyországnak kell lennie

Elia Suleiman, a „palesztin Buster Keaton” olyan bravúrosan beszéli a némafilmvígjátékok nyelvét, hogy azzal szavak nélkül is rengeteg elmond arról, hogyan élünk manapság. Modern burleszk és globális abszurd egy filmtörténeti ínyencségben. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez