BABAHÁZROMBOLÁSOK

Ibsen Nórája Budapesten: Gyermek, Babaház, Karácsony Helmeréknél
2016.12.22.

Mi közünk lehet a 21. században a Nórához (eredeti címén a Babaházhoz), Ibsen talán legdidaktikusabb drámájához? Mennyiben érint minket, miről szól ma? Mi az oka annak, hogy Budapesten egyszerre három előadása is látható? Megtudhatunk ezekből bármit is társadalmunk aktuális állapotáról? Tovább a cikkhez

SENKINEK SE FÁJ MÁR EZ A FESTMÉNY

Inferno
2016.10.10.

Okos bölcsészkrimi és látványos turistathriller helyett csak unalmas világmentést kapunk a harmadik Dan Brown-adaptációban. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ANNYI FONTOS DOLOG VAN MÉG A POLITIKA MELLETT

26. THEALTER Fesztivál
2016.08.02.

Az idei THEALTER előző kiadásaitól eltérően nem az aktuálpolitikai eseményekre reagált érzékenyen, hanem a minket körülvevő valóság legalapvetőbb kérdéseire: halál, másság, szegénység, kapcsolatok, élet. DOHY ANNA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

VÉGE…?

Daniel Kehlmann: Rosalie elmegy meghalni / Manna Produkció (a Stúdió K-ban)
2016.07.27.

Ha nem is a rövid darab közepén, de akkor hangzik el a címbeli kérdés, amikor még sok van hátra. A road movie-nak nevezett novella-adaptáció az út vége felé mutat, mégsem horizontális, hanem vertikális színház. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KERESD AZ ÖRDÖGÖT!

8. Ördögkatlan Fesztivál, 4-5. nap
2015.08.10.

Az előző beszámolónk végén a Budapest Bár éjszakai koncertjén is felfedeztük a patást, a cél pedig továbbra is ez: „keresd az ördögöt!”. OROSZLÁN ANIKÓ BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

KÖZÉPIDŐ

25. THEALTER, Szeged / 4-6. nap
2015.07.23.

A fesztivál középső napjai hoznak régi és új fellépőket is; kicsi, finom, vacakolós színházat látunk, meg nagy, falakat rengető erőt és bolondozást, több méretben. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

TÚLSÓZVA

Bakfitty / k2 Színház – Stúdió K Színház
2015.05.18.

Harminc-harmincöt esztendeje a magyar színház gyakran interpretált olyan drámaszövegeket, amelyekből „a sorok közül” kellett kihallani a jelentést. Manapság számos előadás az aktuális valóság unalomig ismételt szövegeivel, nyelvhasználatával él – és jó, ha van mögötte valami. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Q.E.D.

W.S. Othello – a néger mór /Stúdió „K” Színház
2014.11.24.

Ki van ez találva: ahhoz, hogy egy előítélet megalapozott ítéletté váljon, elég egy formátumos, okos manipulátor. Ez az egyetlen, amit Zsótér Sándor Othello-rendezése állít – a többi mind kérdés. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ EMLÉKEZÉS SZÍNE ÉS VISSZÁJA

Robert Capa-emlékest / Zsidó Nyári Fesztivál 2014
2014.09.16.

Robert Capa 1931-ben elhagyta Magyarországot, majd hamarosan Európát is, hogy Amerikába menjen. 2009-ben „hazatért” 985 fotója révén, így holtában mi (is) törődünk vele, ám nem mindig sikerül elkapni a rá jellemző minőséget és bátorságot. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ELVISELHETŐ KÖNNYŰSÉG

Magyar színházak XXVI. Kisvárdai fesztiválja
2014.07.03.

Visszafele olvasva: Kisvárdán a végzős színinövendékekből és frissen végzettekből álló alkalmi társulat Ilja prófétája nyerte a nagydíjat; vaskos, szemtelenkedős-káromkodós, szentséggel cicázós és hihetetlenül gyors tempójú előadás a várdai vár melletti szabad nyári térben. SEBESTYÉN RITA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez