„JAJ HADD MUTASSAM…”

Anyám tyúkja 2. / Örkény Színház
2017.02.27.

Aznap, melynek hajnalától kezdve – ahogy a veronai baleset híre széjjelfutott – fájdalomtól támolygott az ország, meghatározott munkarend szerint, este héttől, verseket mondtak az Örkény Színház színészei. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZEMEK

Kontakt –Keleti Éva fotói / Magyar Nemzeti Múzeum
2016.11.23.

A kiállítás születésnapi megemlékezés, amely azonban nemcsak a nyolcvanöt éves fotósnak szól, hiszen azt a nyolcvanöt képet, amit az ünnepelt a kurátorával, Szarka Klárával közösen válogatott ki, igazából a közönség kapja ajándékba. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„SZERETEM, HA NÉHÁNYAN ÁLLNAK A FAL MELLETT”

Beszélgetés Komáromi Györggyel a Színházak Éjszakájáról
2016.09.11.

A Színházak Éjszakája nem is éjszaka: szeptember 17-én szinte egész nap lehet színházba menni. Egy nap alatt akár harmincba is – kíváncsiság és némi logisztika kérdése az egész. Komáromi György, a Radnóti Színház gazdasági igazgatója, az esemény főszervezője elmondja, hogyan. CSÁKI JUDIT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

AZ ÜGYNÖK FEJÉBEN

Arthur Miller: Az ügynök halála / Örkény Színház
2016.06.19.

Már az előadást megelőzően azon tűnődtem, vajon mit kezd Mácsai Pál rendezése az ügynök szomorú történetével 2016-ban? Tovább a cikkhez

„AZ A HANGSÚLYOS, AMIT ELHAZUDNAK”

Beszélgetés Gigor Attilával
2014.11.23.

A nyomozóval került be a köztudatba, jelenleg pedig az HBO saját gyártású sorozata, a Terápia egyik írója és rendezője. A feszült és mélységesen drámai történetekről, az erős színészi alakításokról és a Terápia társadalmi hatásáról Gigor Attilával beszélgettünk. SOÓS TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

DIÁKOS JÁTSZADOZÁS

Alfred Jarry: Übü király, vagy a lengyelek / Örkény Színház – Szentendrei Teátrum
2014.11.17.

A csaknem százhúsz évvel ezelőtt még polgárpukkasztónak számító műből remek, de markáns tét nélküli szórakoztató előadás született. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÁSNAK E TÁJÉK

Nem tudhatom – Radnóti és korunk / Zsidó Nyári Fesztivál – Uránia Nemzeti Filmszínház
2014.09.08.

Gyötrelmes, balzsamos este. Tajtékos ég, magyar horror, szépség, szerelem, halál. 1944. Történelmi esszencia. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A VERS UDVARÁBAN

Anyám tyúkja (1.) / Örkény István Színház
2014.05.01.

Igen, (majdnem) mindnyájan „tudjuk, mi történik őszi éjjel a galagonyával”. Weöres Sándor verséből tudjuk. De hogy november 4., az ötvenhatos forradalom eltiprásának évforduló-emléknapja utáni őszi éjen miként izzik a galagonya ruhája, mostantól sejtjük. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KATARZIS CSÖNDJE

Haydn – Esterházy: Hét utolsó szó
2014.04.23.

Több zeneszerzőtől hallottam már s magam is osztom azt a véleményt, hogy tulajdonképpen minden zene kortárs zene, hiszen a reneszánsz, a bécsi klasszikus vagy épp romantikus darabot is ugyanúgy saját szűrőnkön, saját tapasztalatainkon keresztül tudjuk csak értelmezni. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY ZSARNOK SZÜLETÉSE

A Kék Angyal avagy egy zsarnok vége / Örkény Színház
2013.11.17.

A feleslegesen felsrófolt, elnyújtott diákszínházi kezdés és a semmitmondóan elejtett rövidke befejezés közötti jelenetkavalkád nem „Ronda tanár urat” és nem Frölich Lola lokálművésznőt mutatja főszereplőnek, hanem a kis- és nyárspolgári tömeget. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez