RÉSZEGEK, KURVÁK, STRICIK, GYILKOSOK

Purcell: A tündérkirálynő / Magyar Állami Operaház
2016.06.30.

Tovább a cikkhez

AZ AKARAT VALÓDI DIADALA

Cesti: Orontea / BTF 2016
2016.04.26.

A Tavaszi Fesztivál egyik legizgalmasabb produkciójának bizonyult egy nagy 17. századi mester, Antonio Cesti Oronteájának bemutatója a Zeneakadémia Solti György Kamaratermében. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A BETELJESÜLETLENSÉG KÖLTÉSZETE

Eötvös Péter: Lady Sarashina
2014.10.28.

Eötvös Péter 70. születésnapi évének minden bizonnyal legjelentősebb hazai eseménye volt Lady Sarashina című, Lyonban 2008-ban bemutatott operájának magyarországi bemutatója október 17-én a Zeneakadémia Solti termében. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

RIPACSKODÓ RÉMBOHÓZAT

Katona József – Spiró György: Jeruzsálem pusztulása / Budapesti Kamaraszínház, Shure Stúdió
2010.03.16.

A színlap szerint rémdráma/szomorújáték, amit látunk, és maga a szerző is tragédiának nevezi Katona eredeti művét. Ám a rendező, Almási-Tóth András inkább valamiféle „rémbohózat” felé vitte az előadást, hogy egy másik kortárs író, Márton László kategóriájával éljünk. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VIZEZIK A BORT

Lázár Ervin: Berzsián és Dideki / Nemzeti Színház
2009.11.16.

Bár nyilván örülni kellene, hogy Lázár Ervin meséje impozáns színészgárda tolmácsolásában színpadra került a Nemzetiben, a csalódottság mégis alapélmény a vérszegény előadás láttán. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SENSE OF DUTY

Gilbert – Sullivan: A királynő kalózai / Margitszigeti Szabadtéri Színpad
2009.08.12.

Kötelességtudat – e birodalomépítő erényt méltatja és fricskázza Gilbert és Sullivan 130 éves vígoperája. Ám e nemes érzületnek csak a darabban jut szerep, a szegedi fogantatású produkció margitszigeti nézője ugyanis teljesen átadhatta magát a léha és felhőtlen mulatságnak. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNELMI KÖRMAGYAR

Spiró György: Árpádház - Budapesti Kamaraszínház / 7. Nemzetközi Kortárs Drámafesztivál
2008.11.23.

Bár Spiró György vitán felül a legtöbbet játszott, legsikeresebb kortárs drámaírónk, ez a darabja tizenkét évet várt, hogy színpadra kerüljön. A Budapesti Kamaraszínház vállalkozása így mindenképpen méltánylandó. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez