ELGURULT A GYÓGYSZER

Moliére: A képzelt beteg (a Mohácsi-testvérek átiratában) / Kecskeméti Katona József Színház
2017.10.18.

Ha lenne még egy-két jelenet a vége után, Argan úgy elsétálna a Halál kezét fogva, mint a huzat. És milyen igaza lenne. De hát nincs még egy-két jelenet. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OLDALÁGI ÜBÜ

Déry Tibor: Az óriáscsecsemő / Kecskeméti Katona József Színház (Ruszt József Stúdió)
2015.03.31.

Különböző korok játéktereit – a Globe-ot, a misztériumszínpadot, az avantgárd szimultán levegősségét – idézi meg az emeletes-emelvényes fehér díszlet, melyben a szerző elképzelte ligeti, vásári, cirkuszi porond is megfér. Izeg-mozog, éled a színmű mint struktúra; lomhább a megmaradt szöveg. Tovább a cikkhez

ANTIFEMINIZMUS

Arisztophanész: Lüszisztráté / Kecskeméti Katona József Színház
2014.05.07.

Meglepő és egyben rettenetes az, ha egy rendezés látszólag a feminista értékek mellett akarja felemelni a hangját, de közben éppen a tárgykör legsúlyosabb sztereotípiáit erősíti fel. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SŰRŰ TÖRTÉNELEM

Weöres Sándor: A kétfejű fenevad / Kecskeméti Katona József Színház
2014.04.28.

Weöres Sándor drámája nem historizáló mű, a kecskeméti színpadon sem konkrét történeti korba ágyazódik a Koltai M. Gábor rendezte előadás: költői maskarádét látunk, amelyben ott kavarog a teljes magyar történelem, a huszadik század összes háborús és politikai tapasztalata. VARGA ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VIHARCSENDHÁBORÍTÁS

Shakespeare: A vihar / Katona József Színház, Kecskemét
2013.03.12.

A Caligula helytartója és a Bánk bán biztos kezű és biztos ízlésű rendezései után Bagó Bertalan harmadszor dolgozott a kecskeméti Katona összeszokott társulatával. Egy sikersorozat legfőbb ismérve azonban éppen az, hogy előbb-utóbb megszakad. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez