TÚLÉLŐMŰVÉSZET

Off-Biennale
2015.05.17.

A kurátorszakma pár éve ereje teljében szélnek szórt, ex-Ludwigos csapata összeigazított egy állami támogatástól és ízléstől független OFF–Biennalét. A rendezvény erről a függetlenségről, a kortárs művészet életképességéről, jelentőségéről is szól. PROICS LILLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ IRODALOMTÖRTÉNÉSZ MINT ÉN-ELBESZÉLŐ

Soltész Márton: Működés
2013.09.23.

Tanulmányok, kritikák, előadások, jegyzetek sorakoznak a könyvben. Gondosak, találóak, egyéni szemszögűek, vitatható mozzanataikban is formátumosak. Alább mégis viszonylag kevés szó esik a szakmai kvalitásokról. TARJÁN TAMÁS ISMERTETÉSE. Tovább a cikkhez

„ÓRIÁSI PÁNIK A ZSIDÓ NŐEGYLETI BÁLON”

„A halottak élén” – Major János világa / Magyar Képzőművészeti Egyetem
2013.04.03.

Mikor egy életműnek még nem rendeztek retrospektív tárlatot, minden egyes kiállítás efelé mutat. Ilyen kimondatlan elvárásokkal sétálunk be a Véri Dániel művészettörténész által rendezett Major János kiállításra is, holott szó sincs erről: tematikus kiállításon vagyunk. Tovább a cikkhez

„IGYEKEZZEN KEDVEZŐ BENYOMÁST KELTENI”

Tükör által homályosan – Arcok tegnap és ma / Ernst Múzeum
2013.02.28.

A Műcsarnokot és fiókintézményeit önnön galériájaként kezelő, igazgatói feladatai mellett a főkurátor szerepét is betöltő Gulyás Gábor legújabb vizuális opusa ugyan az általa feltett álkérdésekre nem ad választ, ellenben megismerhetjük személyes preferenciáit. DÉKEI KRISZTA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELSZABADÍTANI A KREATIVITÁST!

Kortárs TáncGenerációk Szemle
2012.11.13.

Ha csak a címben szereplő egyetlen mondatot töltötte volna meg tartalommal az Angelus Iván alapította és irányította Budapest Tánciskola (BUTI) fennállásának cirka húsz éve alatt, már akkor is azt mondhatnánk, megérte. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez