A ZENE: DRÁMA

John Eliot Gardiner és A Forradalom és Romantika Zenekara / Művészetek Palotája
2014.11.06.

Az ilyen művész nem előad, hanem felfedez: felfedez a műben mindent, ami energia, konfrontáció, látomás, álom, indulat, szenvedély. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

WAGNER-TENOR A NÉNIKÉD

The Best of Jonas Kaufmann
2014.01.12.

Megfordult Puccinitől Massenet-ig az operairodalom legkülönfélébb stílusterületein. Aki olyan idiomatikus Cavaradossi és Werther, mint ő, az joggal érezheti indokolatlannak, ha skatulyába próbálják beleerőszakolni. CSENGERY KRISTÓF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DALJÁTÉKOK VALLÁSOS KÖNTÖSBEN

John Eliot Gardiner két koncertje a bécsi Musikvereinben
2009.12.03.

Két egymást követő estén adta elő Bécsben a maga alapította zenekara (Orchestre Révolutionnaire et Romantique) és énekkara (Monteverdi Choir) élén John Eliot Gardiner Haydn nagy oratórikus műveit. Az Évszakok és A teremtés úgy szólt, akárha rejtett opera lenne mindkettő. CSONT ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

INTIM EGYETEMESSÉG

Bach: János-passió, Angol Barokk Szólisták, Monteverdi Kórus; vezényel: Sir John Eliot Gardiner
2008.03.27.

Még a nem vallásosak is megtértek egy-egy könnycsepp erejéig a John Eliot Gardiner által vezényelt Bach János-passiót hallgatva Húsvét vasárnapján. Vagy pogány módon szólva: igaza volt Arisztotelésznek, létezik katarzis. CSONT ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez