KIS, MAGYAR VALÓSÁG

Mohácsi István – Mohácsi János: A falu rossza / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2017.06.27.

Ha egyetlen aktuálpolitikai utalást sem hallanánk A falu rosszában, akkor se tudnánk elvonatkoztatni közben jelenünk magyar valóságától. A szegénység, a szűklátókörűség és az előítéletek könnyen teszik tönkre becsületes emberek sorsát. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A NAGYEMBER TRAGÉDIÁJA

Bereményi Géza: Shakespeare királynője / Szabad Tér Színház – Kaposvári Csiky Gergely Színház (a Városmajori Szabadtéri Színpadon)
2016.06.28.

Az előadás játéktere szcenikai műremek. A komplex, organikus látvány nyújtotta élmény, a szokatlan díszlet eleven, mozgékony színessége és gondolatisága részben kárpótolja a közönséget az egyéb erényekben szerény bemutatóért. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A FELNŐTTÉ VÁLÁS IGAZ TÖRTÉNETE

A Dzsungel könyve / Harlekin Bábszínház – Budapesti Nyári Fesztivál
2015.09.08.

Bonyolult, de szerető családi háttér, kamaszkor, másság és azonosság, a társadalomba való beilleszkedés: A dzsungel könyve musical a felnőtté válás igaz története, az egri Harlekin Bábszínház budapesti vendégjátékában is. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ERŐTLENÜL CSÜGG

Zilahy Lajos: Halálos tavasz
2015.08.06.

Ütem- és helyzetgyakorlatozásnak, a színészi játékfegyelem próbájának igazán remek, azonban előadásként már jóval nehezebben értelmezhető a Zilahy híres regénye-és-filmje nyomán készült szabadtéri produkció. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A JÓTEREMTŐ AJÁNDÉKA

Anat Gov: Happy Ending / Orlai Produkció, a Mediszin Kft. közreműködésével (a Városmajori Színpadon)
2014.09.04.

Vélhetnénk, nem nyáresti szabadtérre való e kórterem-dráma. De a lemondó félelem, a halálos betegség lidérclete helyett mintha a szentivánéji tündérvízió életigenlése, koboldvilága költözött volna a fáktól, bokroktól körülölelt színpadra. Városmajori álom. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ŐSZINTE SAJNÁLATUNKRA

Piszkos Fred, a kapitány / Városmajori Szabadtéri Színpad, Budapesti Nyári Fesztivál
2014.06.22.

A városmajori Szabadtéri Színpadon bemutatott Piszkos Frednek nincs több köze Rejtő Jenő világához, mint az eddig elkészült bármelyik magyar Rejtő-adaptációnak. Ez még akkor is így van, ha az abszurd szerepekre kivételesen sikerült alkalmas színészeket találni. KOLOZSI LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„A HAL MERÉNYLET”

Wolfgang Kohlhaase: Hal négyesben / Pinceszínház
2013.08.21.

A Hal négyesben színlapja hármat ígér: zenéset, bűnügyit és komédiát. A végeredmény: háromból semmi. FRAUENHOFFER GYÖRGY KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KISPOLGÁRI DALLOMÁS

Békeffy-Szenes-Fényes: Szerencsés flótás / Városmajori Szabadtéri Színpad
2013.08.12.

A főnyeremény megcsípésével csakis egy kispolgár kerülhet komoly erkölcsi válságba. De hogy még a saját Gyanújával is vitázzon? Komcsi operettben nem lehetetlen. SZ. DEME LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NAGYON MOZART

Mozart: Figaro házassága
2013.08.10.

A Budapesti Nyári Fesztivál Figaro-bemutatója világossá tette: egy zseniális rendezés és egy ihletett társulat bármely ponton képes gyarapítani szerzőről, műről alkotott szokásos elképzeléseinket. RÁNKI ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A VÍG ÖZVEGY ESETE A BÓVLIVAL

Lőrinczy Attila: Könnyű préda / Városmajori Szabadtéri Színpad
2013.08.04.

Habkönnyű nyári bohóság? Ugyan. Halotti tor, szappanopera-dialógusokkal. Van azért társadalomkritika is, miért ne lenne? KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez