NYITHATÓ ÉS CSUKHATÓ

MinyoBestBox / Faur Zsófi - Ráday Galéria
2011.04.12.

Ha palackot, ládikát vagy hasonló tárgyat nyitunk fel, abból többnyire szellem szökik ki. Nincs ez másként Minyó Szert Károly szabadkézi fotográfus dobozaival sem. Aki felnyitja őket, három kívánsága is teljesül: láthat fotográfiát, festészetet, de főleg a kettő határterületét. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

IDE BUDA

Új galériák a Bartók Béla úton; Mucsy Szilvia: Urban Sequences - Városi panorámák / Hadik Kávéház
2010.12.13.

Idén ősszel négy új galéria nyitotta meg kapuit a Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér között, és a hírek szerint ezzel még koránt sincs vége a lendületnek. Úgy tűnik, megindul a transzdunai galériaturizmus. FÜRTH ESZTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAGYAROK MOZGÁSBAN

Kortárs magyar művészek a londoni Kinetica Art Fair-en
2010.02.21.

Másodízben rendezte meg a londoni Kinetikus Múzeum a Kinetica Art Fair-t, ahol végre a kortárs magyar művészek összehangolt megjelenésének lehettünk tanúi. KOZA KAROLINA ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

SALOME PROFI CSÓKJA

Testtől a testig - Lajta Gábor kiállítása / Ráday Galéria
2009.05.26.

Lajta Gábor későn indult és hendikeppel. Későn tanulta a mesterséget, későn kapott külföldi ösztöndíjat és későn illeszkedett az úgynevezett művészeti szcénába. P. SZŰCS JULIANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BÖLÉNYEK, SKORPIÓK, HALÁLFEJEK

Rácmolnár Sándor: A médiumok színeváltozása / Ráday Galéria
2008.06.06.

A Ráday Galériát egy egész állatsereg szállta meg. DÉKEI KRISZTA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖTEZER ÉVES SZÜRREALIZMUS

Roskó Gábor kiállítása a Ráday Galériában
2008.03.26.

Van, aki vele szokta kezdeni az ÉS páratlan oldalát. Roskó Gábor festő, grafikus és sokszoros biciklitulajdonos állítólag ötven éves. A Ráday Galériában ötezer éves rajzokkal ünneplik. KÜRTI EMESE ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ORÁLHIGIÉNIA

Barsuglia, Lazareff, Fontaine
2008.01.02.

Először láthatók Magyarországon, a Ráday Galériában a fiatal osztrák festő, Alfredo Barsuglia hiperrealista művei az orálhigiénia tárgyköréből. Alexandra de Lazareff és Jean Fontaine állatplasztikái ugyanott. Újratanuljuk az iróniát. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez