PÁRHUZAMOSOK A VÉGTELENBEN

A Fesztiválzenekar koncertje / Európai Hidak
2015.09.21.

Wolf és Mahler: két zeneszerző, akiknek alakja és gondolkodásmódja között számos párhuzam vonható, találkozni mégsem szoktak – legalábbis a koncertprogramokon nem. Fischer Iván és a Fesztiválzenekar jóvoltából most mégis keresztezték egymást útjaik. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„CSAK ELŐREMENTEK”

Thomas Hampson és a Concerto Budapest
2014.12.02.

Két befejezetlen szimfónia között egy dalciklus, amely idő előtt véget ért életekről szól. Thomas Hampson lépett fel a Concerto Budapest vendégeként a Művészetek Palotájában. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉRDEKES KEZDÉS UTÁN A CSODA

A Budapesti Fesztiválzenekar koncertje / Budapesti Mahler Ünnep 2011
2011.09.20.

Az első részben két valódi ritkasággal, a másodikban az egyik leggyakrabban játszott Mahler-szimfóniával nyitott az idei Mahler Ünnep. És bemutatták Orbán György 4. szerenád című darabját is. CSONT ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A TITÁN

A Firenzei Maggio Musicale Zenekarának koncertje / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2011
2011.04.12.

Saját európai együttesének, a Maggio Musicale Zenekarának élén vendégszerepelt a Tavaszi Fesztiválon Zubin Mehta. A hangverseny műsorán a Mehta karrierjét fémjelző nagy nevek (Verdi, Puccini, Mahler és a Három Tenor) közül kettő: Verdi és Mahler szerepelt. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSODÁLAT ÉS SAJNÁLAT

A Budafoki Dohnányi Zenekar koncertje / MűPa
2011.02.20.

Mahler monumentális, meglehetősem eklektikus, patetikus, ám egyben groteszk szimfóniáit talán csak elsőrendű előadásban lehet igazán élvezni. Egy középszerű interpretáció éles fényben mutatja a forma repedéseit, és ezzel olykor kivégzi a művet. CSONT ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VÉGTELEN TÖRTÉNET

Zoltan Roman: Mahler és Magyarország
2011.01.11.

Majdnem húsz évet kellett várni e nagyszerű, először 1991-ben angolul publikált munka magyar nyelvű megjelenésére. Mahler születésének 150. évfordulója megoldotta a kérdést, s erre még rátett egy lapáttal Erkel Ferenc bicentenáriuma. A kötet aktuálisabb, mint valaha. CSONT ANDRÁS CIKKE. Tovább a cikkhez

XXI. SZÁZADI ROMANTIKA

Romantika a 19. és 20. században / MTA Díszterme
2010.12.07.

Várjon Dénes sorozatának második koncertje azért volt különösen érdekes, mert majd’ két évtizednyi kihagyás után most játszott először Budapesten Rados Ferenc. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE. Tovább a cikkhez

JÓL KEZDŐDÖTT

Concerto Budapest évadnyitó koncert / Művészetek Palotája
2010.09.29.

„Ha jól emlékszem, ifjúságunkban Mahler még nem volt ilyen nagy zeneszerző, mint ma” – tréfálkozott egy kortársam a Concerto Budapest (még egyszer, utoljára leírom: a volt Magyar Telekom Szimfonikus Zenekar) szeptember 23-i évadnyitó hangversenye után. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉVEK ÉS ÍVEK

Az Operaház évadnyitó koncertje
2010.09.14.

Szeptember 5-én Mahler 2. szimfóniájának ünnepélyes keretek között történő előadásával nyitotta meg a 2010–2011-es évadot a Magyar Állami Operaház, adózva egyszersmind a Mahler-évnek, a 150 éve született Gustav Mahler emlékének is. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

OSZTRÁK-MAGYAR DIONÜSZOSZ

A Budapesti Fesztiválzenekar koncertje / Budapesti Mahler Ünnep 2010
2010.09.14.

Talán sosem éreztem ennyire érvényesnek Fischer Iván ötletét, hogy a Mahler ünnepen kortárs szerzőktől rendel új művet. Melis László harmincperces darabja tökéletesen illett Mahler gigantikus szimfóniájához és szelleméhez. Pedig voltaképpen semmi közük egymáshoz. Vagy mégis? CSONT ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez