MINT AZ ÉLETBEN

Mátyássy Áron: Utolsó idők / 40. Magyar Filmszemle
2009.10.21.

Kevés dolog akad, mely jobban lelkesítene, mint a művészet. És alig van olyan, ami súlyosabb fájdalmakat okozna. A debütáló Mátyássy Áron filmje kínos, gyötrelmesen idegesítő perceket szerez a nézőnek. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MESE EGY BOHÓKÁS KURVÁRÓL

Bacsó Péter: Majdnem szűz / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.08.

Bacsó Péter Majdnem szűz című filmje érezhetően a kurvák lecsúszott sorsa iránti szolidaritásból született, ám nem a valóságot mutatja be. Árva Boróka története mese az álmok és vágyak valóságformáló erejéről. Ha így nézzük, egész jól szórakozhatunk. MIKLÓS MELÁNIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A MÉRET A LÉNYEG

Kisjátékfilmek / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.07.

Vetítésenként átlagosan hétszáz néző, egy híján harminc kisjátékfilm, közülük másfél animációs. Ez a jubileumi filmszemle mérlege. De miért készítenek kisfilmet a rendezők? És végül hogyan dől el a bolha, a kolibri és a papucsállatka közti szépségverseny? TOROCZKAY ANDRÁS ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

KÉPÉHSÉG

Vranik Roland: Adás / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.07.

Mi lenne, ha nem lennének többé működőképes monitorok? Káosz, az lenne! - feleli a kérdésre a Fekete kefe alkotója, Vranik Roland. KOLOZSI LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRFIAK SZEREPZAVARBAN

Szajki Péter: Intim fejlövés / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.06.

Nők áldozat- és/vagy kurvaszerepben, férfiak az erőszakos állat és/vagy a balek szerepében. A minimálköltségvetéssel készült Intim fejlövés mint filmkészítési modell, nagyszerű, egyébként meg dühítően sztereotip és hazug. Vagy talán csak csak szimptomatikus? TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSODÁRA VÁRVA

Gárdos Péter: Tréfa / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.06.

Gárdos Péter ismét irodalmi alapanyaghoz nyúlt, és a végeredmény ezúttal is életművének legjavát gazdagítja. Szakaszhatár a rendező életművében? Mindenesetre újabb vidéki forgatás. BAK ÁRPÁD KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VAN-E ODAÁT?

Sopsits Árpád: A hetedik kör / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.05.

A komor, dantei asszociációkat ébresztő cím sokat megéreztet Sopsits Árpád filmjének hangulatából. Az öngyilkosok (erőszaktevők) körének lakói Sopsitsnál gyerekek; míg a rendező korábbi filmjeiben így vagy úgy, de a világgal álltak szemben, most önmagukat pusztítják. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NÉZZÜK A TÉVÉT

Tévéfilmek / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.05.

Én nem tudom, hogy tíz televíziós film egy évben sok vagy kevés: ennyi volt versenyben a szemlén. Olykor soknak éreztem. De volt, hogy kevésnek. CSÁKI JUDIT ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

OLAJAT A TŰZRE

Keményffy Tamás: Mázli / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.04.

Hol volt, hol nem volt, az osztrák-magyar határon innen és a fondorlelkű kapitalistákon túl, volt egyszer egy ember, aki úgy határozott, hogy azzal szerzi a legnagyobb hasznot falujának, ha felköti magát egy fára. Nem mese ez: így kezdődik Keményffy Tamás első játékfilmje. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KÖZHELY IGAZSÁGA

Pater Sparrow: 1 / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.04.

Az 1 nem sci-fi, sokkal inkább a paranormal crime zsánerébe tartozó fikciós nagyjátékfilm. Pater Sparrow alkotása az izgalmas történet, a kiválóan kidolgozott filmvilág, a lenyűgöző vizualitás és a nagyszerű alakítások ellenére is félig beteljesített ígéret marad. MIKLÓS MELÁNIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez