BABAHÁZROMBOLÁSOK

Ibsen Nórája Budapesten: Gyermek, Babaház, Karácsony Helmeréknél
2016.12.22.

Mi közünk lehet a 21. században a Nórához (eredeti címén a Babaházhoz), Ibsen talán legdidaktikusabb drámájához? Mennyiben érint minket, miről szól ma? Mi az oka annak, hogy Budapesten egyszerre három előadása is látható? Megtudhatunk ezekből bármit is társadalmunk aktuális állapotáról? Tovább a cikkhez

KERÍTÉSEN INNEN ÉS TÚL

Határaink / Stúdió K Színház
2015.11.03.

A Stúdió K előadása egy kerítés mögött játszódik. Mi ülünk a kerítésen kívül, és végignézzük, hogy szerencsétlenkednek odabent a magyarok. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TÚLSÓZVA

Bakfitty / k2 Színház – Stúdió K Színház
2015.05.18.

Harminc-harmincöt esztendeje a magyar színház gyakran interpretált olyan drámaszövegeket, amelyekből „a sorok közül” kellett kihallani a jelentést. Manapság számos előadás az aktuális valóság unalomig ismételt szövegeivel, nyelvhasználatával él – és jó, ha van mögötte valami. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LIZI-LULU

Projekt_LULU – Wedekind drámája nyomán /Manna-MASZK produkció
2015.03.08.

Két nappal a Manna-MASZK koprodukciós Projekt_LULU című előadás bemutatója előtt a hímsoviniszta kétharmaddal bíró magyar parlament megint ködösített egyet az isztambuli egyezmény kapcsán a nők bántalmazásával kapcsolatban. Aztán „nemzeti szajhaversenyt” futtatott egy újságíró. Tovább a cikkhez

ESTE A FONÓBAN

Kárpáti Péter: A negyedik kapu / A FÜGE Produkciós Iroda, a Gólem Színház és a Titkos Társulat közös előadása (a Zsámbéki Színházi Bázison)
2014.09.02.

Nem fonóban: hangárban. Csak a zord idő miatt ott, mert a tervek szerint a hangár előtt, szabadban. Ősztől bizonyára a Jurányi kőfalai közt. Rugalmas darab ez, érvényes, szép mese: bárhol el lehet színházilag mesélni. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DUPLA KETTŐ PER KETTES

„Mélyen tisztelt K!” (új változat) / Stúdió K
2014.03.06.

Október 11-én került sor a premierre, január 11-én már Kafka-adaptációjának új változatát mutatta be a Ráday utcai színház. Ami természetesen nem azt jelenti, hogy a társulat észlelte a hibákat, kigyomlálta őket, és kész. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM KÉRDÉSES

Himmelwerk GmbH / Stúdió K Színház
2014.02.11.

A Biblia, középkori moralitások, különféle mai szépirodalmi előzmények nyomán keletkezett a toronyépítés modern példázata. S annak rendje és módja szerint be is dőlt, ahogy az ilyesfajta toronyépítések előbb-utóbb szoktak. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

K(LAMM)-RA VÁRVA

Fodor Tamás – Szeredás András: „Mélyen tisztelt K!” / Stúdió K
2013.10.24.

Az előadás szinte semmiben sem hasonlít Fodor Tamás huszonnégy év előtti szolnoki rendezésére. Az 1989-re volt kihegyezve, Josef K. ügye ott a 19–89-es aktaszámot viselte. Azóta évszázadokat állt a rohanó idő. Kérdés, a mai Franz Kafka-adaptáció mire van kihegyezve. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BEDTIME HORROR

Bölcsődal, avagy mint erdőben a vadnyom / Kaposvári Egyetem, Zsámbéki Színházi Bázis
2012.10.02.

Szappannal szájat mosatnak velünk, ha szóvá tesszük, hogyan jelenik meg a „család” elvont ideája a valóságban – finoman szólva – a maga tökéletlenségében. Ma nem a gyerekbántalmazás illetlen, hanem ha valaki beszélni akar róla. HERCZOG NOÉMI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez