ÖRDÖGTÁNC

Tánc és zene / Szoborpark, II. Ördögkatlan Fesztivál
2009.08.12.

A fesztivál kellemesen szövevényes programrendjébe idén beágyazta magát a tánc- és mozgásszínház. Kivétel nélkül szabad téren zajlottak az előadások, a Szoborparkban, sziklák, bokrok és műalkotások között. A bukolikus tájban még a kevésbé átgondolt produkciók is szakrálissá váltak. SISSO ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HANGULATOK, TALÁNYOK

Kavics – Finita la Commedia: Száz év dagály / Pinceszínház
2009.05.19.

A Pinceszínházban főként hagyományos interpretációkat látni, ám Babits verse köré ezúttal formabontó elemek kerültek. Mintha az Esti kérdés magába szívná egy performansz jegyeit, hogy filozofikus kérdéseit érzéki rébuszokká egészítse ki. SZ. DEME LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÚJ ÚT ELEJÉN

Finita la Commedia: Escurial / Sirály
2008.11.16.

Ha a kísérleti színház még annyira experimentális stádiumban leledzik, mint a Finita legújabb előadása, akkor talán illendőbb lenne bemutató helyett munkabemutatóként hirdetni. SZ. DEME LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

…VISSZMŰVÉSZET

Finita la Commedia: Haru Spex
2008.02.25.

Ugyanaz a pince és ugyanaz a társulat. Fehér Ferenc is jelen van, de a nézőtéren. O. Caruso ugyanakkor nem mond le arról az alapelvéről, hogy produkciója középpontjába egy emblematikus személyiséget állítson. PAP GÁBOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖSSZMŰVÉSZET…

Finita la Commedia: Woyzeck-koncert
2008.02.24.

A kezdő Woyzeck-koncertnéző nyilván zavarba jön, hogy voltaképp milyen műfajú produkciót lát a Sirály érdekes, oszlopokkal, emelt színpaddal, lépcsőkkel tagolt, intim terében. O. Caruso víziójának távoli ihletője Büchner klasszikusa. PAP GÁBOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez