A FILMES, A FESTŐ, A FELESÉGE MEG A SZERETŐJE

Peter Greenaway: Rembrandt tükre / LOW, Millenáris Teátrum
2008.12.19.

A budapesti LOW fesztivál keretében mindössze egyetlen előadásban láthattuk a rotterdami Schouwburg alig néhány hetes, Peter Greenaway fémjelezte bemutatóját. RÉNYI ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGYETÉRTÜNK MAGUNKKAL

Space Színház: Holland cunami
2008.12.15.

Ha van tökéletes ellentéte a halott színháznak, a Holland cunami az. Van azonban az előadásnak egy olyan rétege is, amelyet úgy lehetne megragadni, hogy elment az értelmiségi közönség színházba, ahol látá, hogy a tolerancia jó. RÁDAI ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HA MÁNDY LÁTNÁ

Hans van der Meer fotókiállítása a Ludwig Múzeumban
2008.03.15.

„Mindég lesz a nagyvárosok határán / egy-egy letarolt gyepü rét, / hol hűvös alkonyati órán / hallani e mély dobzenét…” A labdapuffogásét. TARJÁN TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MESSZEBBRE MENTEK

Holland Filmhét
2008.03.15.

Film az öröklétről, egy másik a tizenkét éve a debreceni menekülttáborban „felejtett” pszichiátriai kezeltekről, s az üzbég vándorcirkuszosokról szóló alkotás. A dokumentumfilmesek nem kifejezetten a holland társadalomról szóló témákkal mutatták fel magukat. SISSO ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MEGLÉPTÉK

Első lépcső - Holland és flamand drámák, felolvasószínház
2008.03.14.

A LOW Fesztivál felolvasó-színházi sorozatának keretében három kortárs németalföldi drámát láthattunk – és nem csupán hallhattunk! – a félig szcenírozott előadásokon. A sorozatnak az Első lépcső címet adták. PAPP TÍMEA CIKKE. Tovább a cikkhez

JÓKEDV ÉS BUZGALOM

Amszterdami Barokk Zenekar és Kórus / LOW
2008.03.13.

Déry Tibor híres novellájának címénél aligha akad plasztikusabb jellemzés arra a produkcióra, amelyet Ton Koopman az Amszterdami Barokk Zenekar és Kórus élén bemutatott a LOW Fesztivál záróestjén. CSONT ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HA GREENBERG ÉLNE

Precisely That! - Kiállítás az acb galériában
2008.03.12.

Az autonóm művészet él és virul, mintha csak a hatvanas években. Geometrikus nosztalgia, perspektivikus minimalizmus, párnaképek. Precisely that. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TUDATALATTI GYEREKSZOBA

Benjamin Verdonck – Toneelhuis: Wewilllivestorm / LOW Fesztivál 2008
2008.03.12.

Benjamin Verdonck előadása a gyermekkor rítusainak világába kalauzol, abba a tudatállapotba, amelyben a félelmetes és az örömteli, az iszonyú és a szép, a kiszámítható és a meglepő nem választható el egymástól. RÁDAI ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KÉPZELŐERŐ TRÉNINGJE

Ivana Müller: While We Were Holding It Together
2008.03.11.

Azt képzelem, hogy bármit megtehetek – mondja a csaknem háromnegyed órája mozdulatlanul fekvő színésznő a While We Were Holding It Together című előadásban. A néző ekkor már nem csak tudja, hanem el is képzeli, hogy bármit elképzelhet. RÁDAI ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELÉGGÉ ÚJSZERŰ

Zongoratriók új utakon/LOW, Trafó
2008.03.11.

Zongoratriók új utakon − ezt a címet adták a szervezők a március 10-i jazzkoncertnek a Low fesztiválon, ennek folytán aligha indulhat máshonnan kritikai beszámoló, mint e kijelentés mérlegelésétől. ZIPERNOVSZKY KORNÉL KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez