EGY AJTÓ

Szvetlana Alekszijevics: Secondhand / Örkény Színház
2018.10.14.

A Secondhand című előadás minden epizódja a dicstelenül kimúlt (?) Szovjetunióról szól, az előadás egésze azonban belőlünk, nem-szovjetekből épül és rólunk mesél. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM SZÉGYELLIK MAGUKAT

Kárpáti Péter: 1089 (színház az orrod hegyén) / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2018.02.14.

Saját nevükön szereplő színészhallgatók, akik mernek magukról beszélni és közben összemosni saját életük valódi mozzanatait színházi fikciókkal, egy kis impró kedvéért. Tovább a cikkhez

DOMESZTIKÁLT DÉMONOK

Franz Kafka: Az átváltozás / Örkény István Színház
2018.01.16.

Próbálom elkerülni a címbe tolakvó alliterációt, de erősebb nálam. S végül is, erről van szó. Gáspár Ildikó Kafka-látomásának lényege a barátkozó borzalom, a házi koszton hizlalt rémképek tanító célzatú bemutatása. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PRÓBÁLGATOM, MELYIK

Párhuzamos világok (Olvasópróba 2.)
2016.11.14.

A drámát szívesen olvasó, a mai magyar színházban otthonos érdeklődők és a szakemberek is gyakran teszik szóvá: a műnemeket tekintve a kortárs hazai színművek nyomtatott közreadása jóval mostohább a lírai, epikai terméshez képest. A helyzet nem jó, de nem lesújtóan rossz. TARJÁN TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

PÁRHUZAMOS VALÓSÁGOS

Don Quijote voltam / Bartók Kamaraszínház, Dunaújváros
2016.01.14.

Reménytelen szélmalomharc Dunaújvárosban? Igen és nem: Hegymegi Máté rendezése élt egy hónapot. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖZÉPIDŐ

25. THEALTER, Szeged / 4-6. nap
2015.07.23.

A fesztivál középső napjai hoznak régi és új fellépőket is; kicsi, finom, vacakolós színházat látunk, meg nagy, falakat rengető erőt és bolondozást, több méretben. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

HOL JOG NINCSEN, BOSSZÚ VAN

Kleist: Kohlhaas Mihály– Zsámbéki Színházi Bázis, Szkéné Színház, MASZK Egyesület
2015.07.12.

Noha a pofán csapással, egyáltalán: bármiféle csapkodással óvatos vagyok, mégis ez a helyzet: Nagy Zsoltot pofán csapja Kohlhaas Mihály szerepe. És megmutat benne valamit, amit én még nem láttam: a félelmet. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez