FELCÍMKÉZETT ŐRÜLTEK

Hal Hartley: Ned Rifle / Berlinale 2015
2015.02.24.

Egy gátlástalan pedofil és egy lebukott kém szerelmének gyümölcse az a Ned, akiről Hal Hartley legújabb filmje címét kapta. A Henry Fool és a Fay Grim folytatása magával ragad, szórakoztat, kizökkent, majd megdöbbent. Kihagyhatatlan alkotás. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KÁOSZBÓL LEHETETLEN TÖRTÉNETET TEREMTENI

Terrence Malick: Knight of Cups / Berlinale 2015
2015.02.17.

Újabb hipnotikus mű a legendás Terrence Malick keze alól. Az életnek nevezett káoszban értelmet és célt kereső hőssel együtt mi a történetet kutatjuk a képek e bódító áramlásában. Újra önmagába és csillogó világába csavarodott egy zseni? GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HITÜNK BÖRTÖNÉBEN

Pablo Larraín: The Club / Berlinale 2015
2015.02.15.

Politikai természetű elnyomás helyett ezúttal a vallási opresszióra irányítja figyelmét a chilei szerző, Pablo Larraín. A The Club sötét humorban bővelkedő, intelligens, nem polarizált etikai kategóriák szerint építkező dráma, egyúttal a rendező legjobbja a 2008-as Tony Manero óta. Tovább a cikkhez

A TAXIÓRA VISSZANÉZ

Jafar Panahi: Taxi Teherán / Berlinálé 2015
2015.02.07.

A filmezéstől való két évtizedes eltiltás ellenére újra Panahi-filmet vetítettek a Berlinálén. A kifi-nomultan okos, spontaneitás és megtervezettség között billegő Taxi magával ragadó élmény - a fesztivál első csúcspontja. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez