MEDDIG LEHET TŰRNI

John Osborne: Dühöngő ifjúság / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2018.03.21.

A hang, amelyen a szereplők megszólalnak a Belvárosi Színház Dühöngő ifjúság című előadásában, a kétezer-tízes évek végének hangja. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIMÓDOLT LAPJÁRÁS

Sam Holcroft: Családi játszmák / Orlai Produkciós Iroda
2017.07.27.

Ha színész van – minden van. Vagy majdnem minden. De még a nagyon jó színészeket is fárasztó nézni, amint egy mechanikusan összerakott színmű jeleneteit – egy teljes estén át – berregő helikopterek erejével próbálják fölemelni. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRFIVAKSÁG

Molière: A nők iskolája / Katona József Színház
2016.10.19.

Frappáns újrafordítás, szellemesen működő díszlet, karaktert teremtő jelmezek, pompázatos alakítások, elegáns és gondos rendezés – a műgond megtestesülése. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LOTTÓ

Anton Csehov: Sirály / Katona József Színház
2016.01.05.

Hosszú orosz őszi estéken a vidékiek mindig lottót játszanak: „Unalmas játék, de ha megszokja az ember, hagyján”. Két fiatal kivételével Ascher Tamás elegáns rendezésének alakjai is megszokták; csak rakosgatják a számokat a táblákra. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BORSZAGÚ BOR

Sarkadi Imre: Oszlopos Simeon / Katona József Színház (Kamra)
2015.11.18.

Mellékes tényező, hogy a festő-rajztanár Kis János ezúttal nem szikár művészalkat, hanem testes férfi, némi óriáscsecsemő jelleggel. Ő ugyanis nem azonos a címbeli ókori aszkétával. Egy ál-aszkéta nem törvényszerűen hasonlít arra, akivel céltévesztett világundorában példálózik. Tovább a cikkhez

PÁRBESZÉD INDUL

MOST FESZT / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2015.04.07.

Párbeszédre hív – talán ez a törekvés jellemezte leginkább az idén 25 éves Tatabányai Jászai Mari Színház, Népházban első alkalommal megrendezett MOST FESZT, a Monodráma és Stúdiószínházi Fesztivál minden eseményét, megmozdulását. SZEMERÉDI FANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TARTHATATLAN ÁLLAPOTOK

Mike Leigh: Abigail bulija / Katona József Színház, Kamra
2015.01.18.

Nem történik semmi, csak afféle „small-talk”; idegesítő fecsegés a semmiről, idegesítő emberek mennek az agyunkra lassan, de határozottan – aztán kiderül, hogy épp ez a cél. Ascher Tamásé és a Katona színészeié biztosan. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VIHARKÉNT TOMBOL...

Joël Pommerat: A két Korea újraegyesítése / Katona József Színház
2014.10.18.

A Katona bemutatta Joël Pommerat A két Korea újraegyesítése című darabját, és ad hozzá egy térképet, amelyen Magyarország a két Korea közt helyezkedik el. Pécstől kicsit délnyugatra ott van mindjárt Szöul. Ennyit Koreáról, mindkettőről. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY CSEMEGEPULTOS BÁBSZÍNHÁZA

A csemegepultos naplója / Orlai Produkció a Jurányi Inkubátorházban
2014.10.15.

Mit tehet egy író, ha alkotói és magánéleti válságba kerül, ráadásul úgy érzi, a véres valóságtól, a (füstölt)hússzagú élettől is eltávolodott? VARGA ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉLMÉNYSZÁM

24. THEALTER, Szeged
2014.07.27.

A leggondosabban összeválogatott színházi fesztiválokra is jellemző, hogy a valódi remekművek aránya eltörpül a tisztességesen elkészített, ám túl mélyre nem hatoló előadások mellett. A THEALTER ezen a téren is jobban teljesített, különösen a második három napon. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez