POFONEGYSZERŰ REGÉK

Titanic Nemzetközi Filmfesztivál - Sötét oldal
2014.04.25.

A Titanic missziója szempontjából kiemelten fontos a Sötét oldal szekció: a műfaji köntösbe csomagolt súlyos témákat bemutató filmek jó példát mutatnak arra, hogy az „alantasabbnak” titulált műfajok is képesek komplex kérdéseket feszegetni. VIZKELETI DÁNIEL ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM TRAGÉDIA, SŐT

Titanic Nemzetközi Filmfesztivál 2014 - Világkörüli út
2014.04.22.

Milyen lehet egy kazah középsuliba járni? Milyen beleszeretni egy fogyatékkal élőbe? Vajon érdemes kinevetni egy bányászt? Egy kazah, egy kínai-japán, illetve egy kanadai alkotásból mindezt és sok minden mást is megtudhatunk. TOROCZKAY ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

UNITED COLORS OF EUROPE

Titanic Nemzetközi Filmfesztivál 2014 – Európai történetek
2014.04.21.

Korrupt lengyelek, környezettudatos skandinávok, rasszista finnek, identitásválságtól szenvedő írek. A Titanic Fesztivál Európai történetek szekciója egyértelműen rávilágított, attól hogy a vén kontinenst közösen lakjuk, még nem azonosak a problémáink. HUNGLER TÍMEA ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

ELŐRE A MÚLTBA

Titanic Nemzetközi Filmfesztivál 2014 – Zene mindenkinek
2014.04.17.

A Titanic Fesztivál amúgy igényes zenei szekciójából hiányoztak a könnyűzene aktuális helyzetére tett kitekintések. Nem véletlenül: az értékkeresés jegyében zajló, zenei gyökerekhez való visszanyúlás ma a legmarkánsabb zenei trend. SOÓS TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZÉLIRÁNYRA FORDULVA

Titanic Nemzetközi Filmfesztivál 2014 - versenyprogram
2014.04.15.

Erőszakos erotika, vak féltékenység, döntésképtelenség és bizalomhiány – ezek voltak az emészthetőbbre fazonírozott Titanic versenyprogramjának legfontosabb csomópontjai. A kortárs film legjava vonult fel tíz napig Budapesten. GYENGE ZSOLT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SÍRVA KÖNYÖRGŐ PÉNISZ

Titanic Nemzetközi Filmfesztivál 2014 - Amerikai függetlenek
2014.04.14.

Az amerikai mozi nem egyenlő Hollywooddal: kevesebb és több annál. Az álomgyár technikai háttere és annak fejében elvárt alkui nélkül a filmeken az látszik, jóval őszintébbek és esetlenebbek, vagyis sokkal szerethetőbbek, akkor is, ha rosszak. TOROCZKAY ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez