SZAKÍTS, HA BÍRSZ!

A nagy dobás
2016.02.03.

Adam McKay minden jelzáloghiteles (legyen az akár svájci frank alapú) okulására elkészítette A nagy dobást, avagy miért rohadt a kapitalizmus. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TŐKEDÖNTÉS AZ ALAGSORBÓL

Harcosok klubja
2015.06.16.

A Harcosok klubja első bemutatója idején az ezredforduló globális kultuszdarabja lett, jóformán az is látta, aki nem látta. BÉKÉS BÁLINT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HŐSÖK TERE

Harag
2014.10.22.

Második világháborús zombie apokalipszis vallásfilozófiával és a hősmítosz újraértelmezésével nyakon öntve, de még mindig a paradigmán belül? Tovább a cikkhez

A TÖRTÉNELEM HÚSA

12 év rabszolgaság
2014.01.01.

Steve McQueen harmadik nagyjátékfilmje leginkább debütálása, az Éhség perspektívájához áll közel: nem feledkezik meg a személyiségdrámáról, ám tematikája a historikus művek vonzáskörzetébe rendeli. SZABÓ ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZAVANNAI BITANG EMBER

A jogász
2013.11.14.

Ridley Scott legújabb filmje, A jogász olyan, mint egy fekete humorral átszőtt zaklatott metafizikai lázálom – allegorikus alakokkal. Ha thrillerként próbáljuk értelmezni, épp csak a felszínét kapirgáljuk. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BRAD PITT ÉS A SPRINTELŐ ZOMBIK

Z világháború
2013.06.27.

A Z világháború a következő evolúciós lépcsőfok az akciózombik (mű)fajában, amely a nagyközönség számára is átélhetővé teszi a borzalomfosztott apokalipszist, ráadásul zombifilm-történelmet ír a hulla-alakítás terén. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez