SZEGÉNY, SZEGÉNY FÉRFIAK...

Ürgék / Katona József Színház, Kamra
2018.05.30.

Én megértem, hogy évad végén lazulni kell. Azt már kevésbé, ha egy színház - ráadásul épp a Katona - nagyjából az egész évadban lazul. Mintha nem lenne miről beszélni a színházban manapság, marad a szelíd és szolid perfekcionizmus. Már amikor. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

IJESZTŐEN CSÁBÍTÓ A JÓ

Brecht-Dessau: Kaukázusi krétakör - Katona József Színház, Kamra
2017.06.15.

"Írd meg a jóságot", szól oda nekem valaki, amikor kifelé jövünk a Kamrából a Kaukázusi krétakör előadása után. Visszakérdeznék, és a rosszasággal mi lesz, de már elsodródtunk egymástól. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRFIVAKSÁG

Molière: A nők iskolája / Katona József Színház
2016.10.19.

Frappáns újrafordítás, szellemesen működő díszlet, karaktert teremtő jelmezek, pompázatos alakítások, elegáns és gondos rendezés – a műgond megtestesülése. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ESZJULÁJK, ITT

William Shakespeare: Ahogy tetszik / Katona József Színház, Kamra
2016.03.21.

Tetszik, ahogy. És itt tetszik. Ahol a repertoár nem csekély részét Gothár Péter jegyzi rendezőként, az átiratban humorforrás lehet az ő neve, és egy kitömött hatalmas szarvas láttán hajlandó vagyok nevetni, ha a nemrég elhunyt Juhász Ferenc klasszikus Szarvas-énekével viccelnek. Tovább a cikkhez

„AZ IDŐ ITT NEM REPÜL”

Borbély Szilárd: Az olaszliszkai / Katona József Színház
2015.10.15.

A görög sorstragédiát nem látom benne, pedig a beharangozóban ilyesmit ígérnek; igaz, van kar, meg a szereplők neve is maga a szerep, de mégsem görög sorstragédia, hanem súlyos magyar és kortársi társadalmi látlelet a Katonában bemutatott előadás, Az olaszliszkai. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NAGY KALAND

Goethe: Faust I. és II. / Katona József Színház
2015.05.02.

Persze, hogy vállalás, persze, hogy brutális – de alapvetően mégiscsak egy színházi előadás ez, a Faust, Schilling Árpád rendezésében, a Katonában, két estén. Állít, kérdez és gondolkodtat – és alaposan megdolgoztatja azt a nézőt is, aki mindent bedob, hogy vele menjen. Kaland. Tovább a cikkhez

LEVONTA HÁT A KONZEKVENCIÁT

Bertolt Brecht – Paul Dessau: Kurázsi mama és gyermekei / Katona József Színház
2015.02.24.

A cím macskakörmök közé kívánkozna. Idézet. Zsámbéki Gábor kíméletlen pontossággal olvasta a kíméletlen Brechtet, és a drámaszöveg kátéjához szinte maradéktalanul konzekvens, egyben szuverén előadást hozott létre. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MARASZÁD

Peter Weiss: M/S / Katona József Színház, Kamra
2014.10.19.

A háttér érdekesebb, mint az előtér. Többet mond, amit elhallgatnak, mint amit kikiáltanak. Jobb, ha borul a forma logikája, mint ha fennáll. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

APOKRIF

Ödön von Horváth: A végítélet napja / Katona József Színház
2013.10.31.

A Woyzeck-parafrázisként is számon tartott színmű a Georg Büchner(–Tom Waits) Woyzeckjét a Katonában jelenleg ugyancsak játszó Keresztes Tamás állomásfőnök-alakítása révén kerül legközelebb az előadás elején ígérkező magas, metsző horizonthoz. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KISPOLGÁRI DALLOMÁS

Békeffy-Szenes-Fényes: Szerencsés flótás / Városmajori Szabadtéri Színpad
2013.08.12.

A főnyeremény megcsípésével csakis egy kispolgár kerülhet komoly erkölcsi válságba. De hogy még a saját Gyanújával is vitázzon? Komcsi operettben nem lehetetlen. SZ. DEME LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez