A SZCIENTOLÓGIA MAGZATKORÁRÓL

A mester
2013.04.10.

Paul Thomas Anderson a több Oscar-díjas Vérző olaj után öt évvel hipnotikus erejű két és fél órát kínál nekünk. A mester nyitó képsorain a hajócsavar felkavarta tenger hullámzásának lassított felvételeit látjuk, a zárlatban pedig a főhős egy óriási homoknő mellett fekszik lusta, füstös jazz zenére. Tovább a cikkhez

BŰNÖS VADÁSZOK

Zero Dark Thirty – A Bin Láden hajsza
2013.02.20.

A Zero Dark Thirty – A Bin Láden hajsza az előző Bigelow-film, A bombák földjén testvérdarabja. Abban egy bombaszakértő katona, most egy törékeny CIA-ügynöknő értelmezi újra a patriotizmus fogalmát. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LINCOLN, A KIRÁLY

Lincoln
2013.01.30.

Djangót nem érdekelte a rendszer, csak asszonyát akarta kiszabadítani a rabszolgatartók karmaiból; Lincoln ellenben annak ellenére szüntette meg a rabszolgaságot, hogy nem kapott jutalmul tüzes szeretőt. Január második rabszolga-témájú filmje a mozikban. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉS ANNA MEGINT A VONAT ALÁ VETI MAGÁT

Anna Karenina
2013.01.23.

Tolsztoj regénye – Tom Stoppard drámaírónak köszönhetően – színpadától megszabadult darabbá változik, melyet egyedül Joe Wright rendező lendületes kamerája képes kordában tartani. Hogy szükséges-e az újabb adaptáció, azt a feldolgozás módja még nem indokolja, a figyelmet azonban felkelti. Tovább a cikkhez

TANÓRA JACK BAUERNEK

Kényszerleszállás
2013.01.22.

Szuperhősök tematikában Zemeckis óvatosan beint a mindenen átgázoló igazságosztónak, majd kényelmesen ellavíroz az amúgy megfontolandó, de persze jól szájbarágott tanulságig. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÉSZTÁS WESTERN

Django elszabadul
2013.01.16.

Tarantino nagyon szereti a spagetti westernt – ez kiderült a Kill Bill-ből, a Becstelen brigantykból és az ismeretlen olasz filmcímekkel dobálózó interjúkból is. Az egykori videotékás csak most kerített sort rá, hogy egy teljes filmmel tisztelegjen a lenézett alműfaj előtt. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TEKNŐ BIRODALMÁBAN

A messzi dél vadjai
2013.01.09.

Arisztotelész óta tudjuk, hogy a rút is lehet szép. A tavalyi év Sundance-kedvence minden percében ezt bizonyítja: Lucy Alibar egyfelvonásos színdarabjából egyszerre naprakész, tragikus és varázslatos feldolgozás született. SZABÓ ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIKUKÁZOTT SZERELMESEK

Napos oldal
2013.01.07.

Kinevetni a legsúlyosabb lelki nyűgjeinket – többek között erre csábít David O. Russell bipoláris randifilmje. A felváltva vicces és szívfacsaró Napos oldal alighanem az egyik legjobb amerikai mozi tavalyról. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZÉRT A VÍZ AZ ÚR

A lehetetlen
2013.01.03.

A lehetetlen című film majdhogynem a lehetetlenre vállalkozott, amikor a 2004-es cunamit választotta témájaként. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OSCARÉRT A BARIKÁDRA

A nyomorultak
2012.12.26.

Ahogy azt a műfaj elkötelezett hívei is jól tudják, a musicalek előadásának rendszerint két buktatója szokott lenni: a játék meg az éneklés. Erre a sokszorosan megalapozott vélelemre még az olyan szuperprodukciók sem cáfolnak rá, mint amilyen A nyomorultak. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez