HÚSEVŐK A PARADICSOMBAN

Ulrich Seidl: Paradise: Liebe / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2012
2012.06.10.

Történetek testiségről, pszichikai és anyagi kizsákmányolásról – és kínos feszengés. Ulrich Seidl felkavaró filmje éppen egy pillanattal tovább sérti a tabukat, mint amit még elviselhetőnek tartanánk. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PIETÁ, ÁLLÓ FAROKKAL

Leos Carax: Holy Motors / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2012
2012.05.28.

Őrült, kreatív, játékos, nevettetően borzongató és a szalonképtelenség határáig tiszteletlen a filmet tizenhárom éve nem készítő Leos Carax új munkája. Az ikonikus Denis Lavant jutalomjátéka és az innovatív rendezés a pálmaesélyesek közé röpítette a Holy Motors-t. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HANEKE, AZ UTOLSÓ MOHIKÁN

Michael Haneke: Amour / Cannes-i Filmfesztivál 2012
2012.05.22.

Egy újabb ridegen szomorú, szikáran megrázó filmet készített „a rendező, aki nem tud hibázni”. Az Amour-ral Haneke tovább bővítette csendesen kegyetlen remekműveinek egyre hosszabb, bár kissé monoton sorát. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez