„BÍZOM ABBAN, HOGY NEM VAGYOK ANNYIRA UNALMAS”

Beszélgetés Cziegler Balázs díszlettervezővel
2016.09.15.

Cziegler Balázs szerint a jó rendezőnek határozott elképzelése van, de nem nyomja el a tervezőt, vizuális kérdésekben feltétel nélkül hallgat rá, és képes rá alkotótársként tekinteni. PAPP TÍMEA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A PÁLYÁZÓK KÖZLEMÉNYE

Az Újszínház igazgatói pályázatáról
2016.09.14.

A pályázók kifogást nyújtottak be Tarlós István főpolgármesterhez és Balog Zoltán miniszterhez a pályázat elbírálása kapcsán történt szabálytalanságok miatt. Az egész eljárás megismétlését kérik. Tovább a cikkhez

"MERT AZ MAGA TŰZ… UGY VIGYÁZZATOK:"

Pintér Béla: Szutyok / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.02.21.

Amikor egy Pintér Béla-darab előadásában egy fia Pintér Béla sem mutatkozik, akkor lehet igazán felmérni, vagy legalábbis megérezni a Pintér Béla-dráma formátumát, a szöveg értékeit vagy esetleges gyengéit. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINTHA MOLIÈRE IDEJÉBEN JÁTSZÓDOTT VOLNA…

Beszélgetés Rusznyák Gáborral
2015.01.19.

Nem vagyok mindenáron színházcsináló – mondja Rusznyák Gábor rendező. Van egy pont, amikor ha nem, akkor nem. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FALON INNEN ÉS TÚL

Dosztojevszkij: A félkegyelmű / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2014.11.30.

Az első felvonás végén a Rogozsint játszó László Zsolt áttöri a hátsó falat. Kicsiny, szakrális tér nyílik meg előttünk, és nincs más választásunk, mint hogy közelebbről megismerkedjünk vele - lévén, hogy csak ezen keresztül lehet kijutni a büfébe. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELHAGY A TEST

A szerető álma / Rózsavölgyi Szalon
2012.11.25.

A szaxofon tehet mindenről. Érces, dévaj hangjai beúsznak az elektronikus zongora futamai alá; finom dzsesszfíling, csipetnyi melankólia, meg némi erotika, megbizsergetik a szívet, a lelket, a gyomrot, s egyéb testrészeket. Mire föleszmélsz, már levettek a lábadról. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÁNKOSTÁNC

Závada Pál: Jadviga párnája – Belvárosi Színház (Orlai Produkció)
2012.10.29.

Az író mesterfokon oldotta meg a némi tartózkodással várt munkát, saját nagysikerű művének színpadra ültetését. A regény legfontosabb tartalmai, erényei, jegyei megmaradtak, de egy másik Jadviga párnája keletkezett. Szuverén alkotás. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

RITKA NAPKITÖRÉSEK

John Murrell: Az isteni Sarah / Belvárosi Színház
2012.04.03.

A címszereplő, az 1844-ben született Sarah Bernhardt szeszélyesen végletes művész és minden porcikájában különleges asszony volt. „Szent szörnyeteg”, mint a színlap tudatja. Felkavaró szélsőségesség, formátumos öntörvényűség az előadást meg sem környékezi. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez