AKINEK ENNYI JÓ KEVÉS…

Royal Philharmonic Orchestra / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.17.

Ha a vége jó, minden jó – persze nem méltányos e lapossággal summázni a Royal Philharmonic Orchestra parádés hangverssenyét, mert nem egy jelentős koncertet hallhatott a fesztivál közönsége addig is. Ennél alkalmasabb záróhangversenyt azonban nehéz lett volna elképzelni. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BEN TROVATO?

Pokoli vígjáték – Egy sorozatgyilkos vallomásai / Vígszínház, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.12.

John Malkovich jött, látott – és tulajdonképpen győzött, még akkor is, ha mindaz, amit a Vígszínház hatalmas, üres színpadára felpakoltak köré, csak nagy jóindulattal nevezhető színházi előadásnak. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VILÁG MUZSIKUSAI EGYESÜLJETEK

Az Orosz Nemzeti Zenekar estje / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.05.

Az Orosz Nemzeti Zenekar koncertjének a fesztivál – megelőző évekhez képest szűkített – programjában központi hely jutott. Az együttes műsorán két, a századfordulón alkotó orosz zeneszerző-zongoraművész darabja szerepelt. UR MÁTÉ CIKKE. Tovább a cikkhez

KURZUSTOLDI

Szarka Gyula – Experidance: Toldi / RaM Colosseum, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.02.

Olyan ez a Toldi, mintha egy bazilika oltáránál szerzetesi ruhába bújt ministránsok betlehemest játszanának, csakhogy a kis Jézuska helyett a bongyor hajú Miklós születne meg, mint megváltó hős. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉNYBŐL FARAGOTT KÉPEK

Bartók- és Sztravinszkij-est / MűPa, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.02.

Sztravinszkij Orfeusza és Bartók Fából faragott királyfija is megváltás-, beavatás-zene. Indokolt tehát e két művet egy estén játszani. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE. Tovább a cikkhez

VIGYÁZZ, FÉK!

Art deco és modernizmus / Iparművészeti Múzeum, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.01.

Az elmélet felől nézve az art deco olyan, mint az angolna, szinte megragadhatatlan, ugyanis ellentmond mindennek, tán még önmagának is. Ebből következően definíciója olyannyira zagyvának tűnik, hogy mellette bármely avantgárd meghatározást gyermekversként taníthatnánk. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DEBRECENBE KÉNE MENNI

Korngold: A halott város / Debreceni Csokonai Színház, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.03.29.

Amióta az Andrássy úton – látszólag kétségbe vonva a korábbi kurzus összes műfaji vívmányát – teljes esztétikai hátraarcot hajtottak végre, a „szép zene, szép ruha, szép díszlet” látóhatáránál messzebbre pillantó operabarátok kiéhezetten keresik az örömforrásokat. GÖRÖMBEY G. SZILÁRD CIKKE. Tovább a cikkhez

KANBULI A MÜPÁBAN

Az I musici di Roma koncertje / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.03.28.

A legelső fogas kérdés, hogy a változatlan név ellenére van-e tényleges folytonosság az 1952-ben alakult zenekar kezdőcsapata és a mostani együttes között. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HERKULES OSZLOPAI

Händel: Herkules / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.03.27.

Kiváló előadást hallhattak, és nem annyira kiválót láthattak, akik ott voltak Händel Herkulesének magyarországi bemutatóján. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE. Tovább a cikkhez

A SEMMI ÁGÁN

Richard Strauss: Arabella / Operaház, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.03.26.

Semmi mínusz semmi, az semmi – énekelte Billy Preston a múlt század hetvenes éveiben, vélhetően anélkül, hogy bármit is megsejtett volna az operaműfaj aktuális válságáról. GÖRÖMBEY G. SZILÁRD ÍRÁSA. Tovább a cikkhez